"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sinar Harian diguna untuk lagakan Anwar dan Tun M

Sinar Harian diguna untuk lagakan Anwar dan Tun M, dakwa penulis
Malaysia Dateline
Laporan muka depan Sinar Harian yang dikatakan cuba melagakan Tun M dengan Anwar.
Penulis politik mendakwa akhbar Sinar Harian mempunyai strategi untuk meretakkan hubungan antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Tun Dr Mahathir Mohamad.

Mohd Sayuti Omar dalam tulisannya mendakwa, interview Sinar Harian dengan Mahathir yang banyak menyoal bekas PM intrim itu tentang Anwar adalah strategi akhbar berkenaan untuk rosakan imej Anwar.

“Secara tersembunyinya interview itu sebagai strategi dan taktik akhbar itu yang cuba berlagak jadi bebas dan telus sebenarnya tidak ada pendirian konsisten untuk menstabilkan politik termasuk politik Melayu. Akhbar itu pemecah bukan penyatu,” kata Sayuti yang banyak menghasilkan buku politik tentang orang Melayu.

Bagi beliau, akhbar yang dimiliki oleh Datuk Hussamuddin Yaakub itu digunakan sebagai senjata.

Tiada ulasan: