"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mengapa PKR, DAP tidak sokong undian belah bahagi?

FAZLI RADZI

Tindakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak bangun untuk pengundian belah bahagi di Dewan Rakyat hari ini dilihat mengundang rasa tidak puas hati rata-rata penyokong Pakatan Harapan (PH).

Selain Anwar yang juga Presiden PKR kesemua Ahli Parlimen parti itu serta DAP turut tidak menyokong undian belah bahagi terhadap Rang Undang-Undang (RUU) Perbekalan 2021 atau Belanjawan 2021.

Hanya empat Ahli Parlimen Pejuang termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad dan sembilan Ahli Parlimen AMANAH berbuat demikian.

Ini bermakna 13 ahli Dewan Rakyat sahaja yang berdiri untuk menyokong cadangan Mahfuz Omar (AMANAH-Pokok Sena) untuk undian belah bahagi.

Berikut senarai 13 Ahli Parlimen yang mengusulkan undian belah bahagi Belanjawan 2021:

Ahli Parlimen Pejuang:

1. Mahathir Mohamad (Langkawi)

2. Mukhriz Mahathir (Jerlun)

3. Amirudin Hamzah (Kubang Pasu)

4. Shaharudin Salleh (Sri Gading)

Ahli Parlimen AMANAH:

5. Mahfuz Omar (Pokok Sena)

6. Khalid Samad (Shah Alam)

7. Hanipa Maidin (Sepang)

8. Mujahid Yusof Rawa (Parit Buntar)

9. Hatta Ramli (Lumut)

10. Anuar Tahir (Temerloh)

11. Dzulkefly Ahmad (Kuala Selangor)

12. Hasanuddin Yunus (Hulu Langat)

13. Hasan Bahrom (Tampin)

Tiada ulasan: