"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pukul, ludah anggota RELA kerana tak dapat masuk pasar

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang lelaki ditahan selepas memukul dan meludah seorang anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) kerana dipercayai berang tidak dibenarkan masuk ke pasar yang belum dibuka di Sitiawan, Perak, Sabtu lalu.

Ketua Polis Daerah Manjung Nor Omar Sappi berkata, suspek berusia 52 tahun itu juga mengeluarkan kata-kata kesat kepada mangsa yang menjaga laluan pintu masuk di Pasar Awam Looking Good, Sitiawan dalam kejadian jam 6.45 pagi di di sini Sabtu lalu yang turut tular di media sosial.

“Kejadian dipercayai berlaku apabila mangsa menahan suspek daripada masuk ke pasar itu yang hanya akan dibuka pada 7 pagi.

“Suspek tidak menghiraukan arahan dan tetap masuk ke pasar, menyebabkan berlaku pergelutan dan suspek dikatakan memukul mangsa,” katanya dalam kenyataan.

Susulan itu, mangsa yang berumur 45 tahun membuat laporan polis dan suspek ditangkap pada 8.50 malam semalam bagi membantu siasatan.

Nor Omar berkata semakan mendapati suspek mempunyai dua rekod lampau berkaitan dadah dan direman empat hari bermula hari ini.

Kes disiasat mengikut Seksyen 332 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja menyebabkan cedera bagi menakutkan penjawat awam daripada menjalankan kewajipannya.

Tiada ulasan: