"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tidak sampai 24 jam genjatan senjata, Israel serang jemaah Masjid Al Quds

MALAYSIA DATELINE

Tidak sampai 24 jam genjatan senjata yang dilancarkan, kini tentera Israel telah menyerbu dataran masjid Al Aqsa selepas jemaah selesai menunakan solat Jumaat.

Menurut sumber Mydan al-Quds tentera Israel dilaporkan telah menembak peluru getah dan gas pemedih mata ke arah jemaah selepas solat.

Seramai 20 orang telah tercedera kesan serangan tentera Zionis di perkarangan Masjid Al Aqsa.

Pencerobohan Zionis ke dalam Masjid Al Aqsa selepas jemaah menunaikan solat Jumaat

Terdahulu, ribuan rakyat Palestin telah membanjiri masjid Al Aqsa  bagi menunaikan solat jumaat dan meraikan kemenangan pejuang-pejuang Palestin di Gaza.

Dilaporkan pertempuran rakyat Palestin dengan Zionis Israel bermula di pintu masuk utara ke Bethlehem ketika mereka sedang bergembira menyambut berakhirnya serangan di Gaza.

Dalam serangan Israel yang berterusan di Gaza sejak 10 Mei, seramai 232 orang Palestin, termasuk 65 kanak-kanak dan 39 wanita, telah kehilangan nyawa.

Tiada ulasan: