"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Padah tayang 'anu', lelaki direman empat hari

Zuliaty Zulkiffli

bhnews@bh.com.my
Suspek (tengah) dibawa anggota polis mendapat perintah reman selama empat hari untuk siasatan berhubung kes menunjukkan kemaluan kepada dua wanita bersaudara di Batu 22, Teroi semalam.
Suspek (tengah) dibawa anggota polis mendapat perintah reman selama empat hari untuk siasatan berhubung kes menunjukkan kemaluan kepada dua wanita bersaudara di Batu 22, Teroi semalam.
YAN: Seorang lelaki yang ditahan polis kerana menunjukkan kemaluan terhadap dua wanita bersaudara ketika menunggang motosikal semalam, direman empat hari untuk membantu siasatan.

Ketua Polis Daerah Yan, Deputi Superintendan Shahnaz Akhtar Haji, berkata suspek dikenakan perintah reman mulai hari ini hingga 9 Februari ini.

Beliau berkata, berdasarkan siasatan awal, suspek berusia 26 tahun itu tidak mempunyai rekod jenayah sebelum ini.

"Namun siasatan masih dijalankan mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan / Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil 1955," katanya ketika dihubungi hari ini.

Lelaki disyaki menunjukkan kemaluan kepada dua wanita di kawasan Batu 22, Teroi di Yan, Kedah. - Foto ihsan Nur Wahida Ahmad
Dalam kejadian semalam, dua wanita bersaudara berdepan detik cemas apabila terserempak dengan seorang lelaki yang menunjukkan kemaluannya ketika menunggang motosikal.

Kejadian berlaku jam 11.30 pagi ketika Nur Wahida Ahmad, 27, dan anak saudaranya dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di Kampung Keda, Sungai Udang, di sini, selepas pulang dari kursus kulinari di Guar Chempedak.

Bagaimanapun suspek ditahan jam 5.45 petang semalam selepas mula dijejaki polis selepas mangsa membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Yan sejurus kejadian.

Tiada ulasan: