"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jeritan meminta tolong ketika Maghrib

Mohd Haris Fadli Mohd Fadzil
harisfadli@hmetro.com.my
KEADAAN di sebuah rumah di Kampung Sungai Penchala, lokasi pasangan suami isteri warga emas dipercayai dibunuh anak kandung. FOTO Sadiq Sani
KEADAAN di sebuah rumah di Kampung Sungai Penchala, lokasi pasangan suami isteri warga emas dipercayai dibunuh anak kandung. FOTO Sadiq Sani
Kuala Lumpur: "Dengar jeritan meminta tolong, kemudian tiba-tiba senyap". Itu detik-detik terakhir sepasang suami isteri yang maut dipercayai dibunuh anak kandung sendiri di rumah mereka di Kampung Sungai Penchala, di sini hari ini.

Menurut saksi, kejadian itu disedari berlaku kira-kira jam 7 petang ketika penduduk kampung sedang bersiap untuk menunaikan solat Maghrib.

"Jiran sebelah rumah haji (mangsa) yang sedar kejadian itu kerana dengar bunyi jeritan meminta tolong.

"Kedua-dua mangsa ditemui dalam keadaan yang mengerikan, ini kejadian yang amat tragis kerana saya kenal keluarga ini malah jika sesiapa yang tidak mengenali haji dia bukan orang sini," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, di sini hari ini.

Menurut salah seorang jiran mangsa yang mengenali keluarga itu lebih 40 tahun berkata suspek sering dilihat pergi ke masjid sejak kebelakangan ini.

Katanya, suspek berusia 40-an dikenali penduduk kampung sebagai seorang yang sering 'keluar-masuk' dari pusat tahanan kerana masalah ketagihan dadah.

"Saya terkejut, saya kenal dia (suspek) sejak dari kecil tak sangka dia tergamak buat perkara sebegini.

"Bapa mangsa memang sangat baik, lemah lembut orangnya malah suspek sendiri rajin membantu bapanya itu melakukan kerja-kerja rumah," katanya.

Terdahulu Harian Metro melaporkan,

sepasang suami isteri ditemui maut dipercayai ditikam anak lelaki kandung dalam pergaduhan di rumah mereka di Kampung Sungai Penchala di sini, malam ini

Dalam kejadian kira-kira 7 malam itu, mayat pasangan warga emas berusia 72 dan 82 tahun terbabit ditemui terbaring berlumuran darah di ruang tamu rumah.

Menurut sumber, sebelum kejadian berlaku pergaduhan antara pasangan itu dan anak lelaki mereka berusia 42 tahun yang dipercayai penagih dadah.

Menurutnya, polis berjaya menahan suspek di lokasi kejadian dan siasatan lanjut sedang dijalankan.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Allaudeen Abdul Majid mengesahkan kejadian berkenaan.

Tiada ulasan: