"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Budak 7 tahun maut ditimpa rekahan simen rumah kedai

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang kanak-kanak warga Vietnam berusia tujuh tahun maut selepas ditimpa rekahan simen rumah kedai di hadapan sebuah restoran makanan segera di Melaka, Selasa lalu.

Kanak-kanak lelaki itu dirawat di Hospital Melaka akibat parah di badan dan meninggal dunia pada 10.12 malam hari kejadian.

Ketua Polis Melaka Tengah, Christopher Patit, berkata dalam kejadian kira-kira 10 malam rekahan simen di tingkat tiga bangunan restoran di Kompleks Perniagaan Al-Azim, Bukit Baru, itu tiba-tiba terjatuh dan menimpa mangsa.

“Ketika kejadian, mangsa bersama bapa dan adik lelakinya menaiki motosikal ke kompleks perniagaan itu untuk ke bank berhampiran restoran makanan segera tersebut,” katanya lapor Bernama.

Katanya, bapa mangsa iaitu rakyat tempatan berusia 42 tahun dan adik lelakinya berusia lima tahun hanya cedera ringan.

Christopher berkata, bedah siasat mendapati mangsa meninggal dunia disebabkan pelbagai kecederaan akibat impak objek berat yang jatuh ke atasnya.

Tiada ulasan: