"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemandu mabuk langgar murid lintas jalan

FMT Reporters

PETALING JAYA: Murid tahun lima Sekolah Kebangsaan Port Dickson cedera selepas dilanggar kereta dipandu seorang lelaki dipercayai mabuk.

Dalam kejadian 7.10 pagi tadi, mangsa sedang melintas jalan sebelum dilanggar Perodua Myvi dipandu suspek.

Ketua Polis Port Dickson, Maslan Udin, berkata pemandu itu gagal mematuhi lampu isyarat merah dan melanggar mangsa yang melintas.

“Kejadian menyebabkan mangsa patah ibu jari kaki kanan serta luka di kaki dan tangan,” katanya dalam kenyataan malam ini, menurut Harian Metro.

Beliau berkata, polis menahan pemandu berusia 28 tahun itu.

Katanya, ujian menunjukkan bacaan alkohol pemandu itu sebanyak 230mg alkohol/100ml darah (lebihan 153mg alkohol/100ml darah).

“Suspek direman empat hari bermula hari ini hingga Ahad untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 44(1A) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Tiada ulasan: