"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Batu Sapi: Mungkinkah PKR undur diri untuk SAPP?

Pemimpin PKR dan Parti Maju Sabah (SAPP) akan berbincang di Kota Kinabalu esok bagi mencari kata sepakat mengenai calon untuk menentang BN dalam pilihan raya kecil kerusi parlimen Batu Sapi pada 4 November ini.

Pertemuan itu dipercayai diatur setelah penasihat PKR, Datuk Seri AnwarIbrahim, dilaporkan meminta SAPP supaya tidak bertanding bagi memberi laluan kepada calon PKR.

Ketika diminta mengulas pertemuan esok, timbalan presiden SAPP, Datuk Eric Majimbun, berkata majlis tertinggi parti itu telah membuat keputusan untuk bertanding di Batu Sapi dan keputusan itu tidak mungkin diubah.

"SAPP adalah parti tempatan. Jika kami tidak bertanding di Sabah, di manakah lagi kami dapat bertanding," katanya.
Bagaimanapun, katanya, SAPP sedia membincangkan kerjasama dengan PKR dalam menghadapi pilihan raya kecil itu.

"Lagipun, dalam 
politik apa saja boleh berlaku," katanya.

Kerusi itu kosong berikutan kematian Datuk Edmond Chong Ket Wah daripada BN akibat satu nahas jalan raya pada 9 Oktober lalu. Pada pilihan raya umum lalu, Chong yang juga bendahari Parti Bersatu Sabah, menewaskan calon Bebas, Chung Ong Wing dengan majoriti 3,708 undi.

Batu Sapi mempunyai 25,582 pengundi termasuk hampir 16,000 pengundi Bumiputera dan lebih 9,700 pengundi Cina.

Penamaan calon ialah pada 26 Oktober ini. 
-Bernama-

Tiada ulasan: