"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kalah pilihan raya tiket jadi menteri

ANAS
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjW5OyPTaKwEzcyEOumERrRQMwCr77xVzCd1TTH1tWz7fbbpeh_5JMrblkSCckuLoY7n452mRcOf088xIvHfs3Leqi2LqgkA4qlDeGnEiks4Gi83in113xN5shLd5NCQ2k9q_8ZPozoS7Q/s400/tiket.jpg
SIAPA hendak menjadi menteri di zaman pemerintahan PM Najib Razak mestilah kalah pilihan raya sebab Najib merasakan orang yang kalah pilihan raya ialah orang yang kuat pengaruh dan hebat.

Sebab itulah Najib melantik orang-orang yang kalah pada PRU menjadi menteri. Paling baru beliau melantik Presiden MIC, G. Palanivel yang kalah di Parlimen Hulu Selangor pada PRU-12 dulu menjadi Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Manakala Koh Tsu Kon dan Shahrizat yang kalah juga pada PRU 2008 juga diberikan jawatan menteri.

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin yang menang pilihan raya tidak pula Kalah pilihan raya tiket jadi menteri dilantik.

Selepas ini entah siapa pula akan dilantik menjadi menteri.

Mungkin Presiden Perkasa Ibrahim Ali dan Mahaguru Silat Omar Din pula akan dilantik sebagai menteri atau mungkin juga Jamaluddin Jarjis dilantik semula sebagai menteri.

Sehingga kini Malaysia sudah ada 30 orang menteri; suatu bilangan yang tidak masuk akal.

Malaysia hebat sehingga kadangkadang kita kita pun keliru menteri yang ramai-ramai apa yang mereka buat, tanggungjawab kementerian masing-masing kita keliru kerana banyak sangat.
-detikdaily-

Tiada ulasan: