"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pengalaman Dengan Mat Indera

Hishamuddin Rais
Arwah bapa aku dulu bertugas sebagai homeguard (section commandan)di pekan Seri Medan. Menurut cerita bapa aku...semasa dia dan pasukannya meronda di sekitar Seri Medan, dia dan anggotanya terserempak dengan komunis melayu diketuai oleh Mat Indra. Waktu itu semua anggota menjadi kaku dan ada yang terkencing dalam seluar...hanya ucapan "Asalammulaikum cik gu sahaja yang dapat bapa saya ucapkan pada ketua komunis itu.

Beliau menyambut salam bapa saya itu dan berkata "Kamu melayu saudara se agama aku...cepat balik...aku cari askar gurkah dan orang putih sahaja". Pasukan bapa saya terus berpatah balik...dan apabila dilihat kebelakang...ketua komunis itu sudah hilang dari pandangan.

Sehingga bapa saya mati...dia menganggap bahawa Mat Indra itu bukan musuh yang jahat...cuma ayah saya berpesan....berhati-hati kerana melayu sanggup belot kalau ada imbuhan. Sekian.
By mat indera junior on MALAM RABU INI - FORUM MAT INDERA on 9/5/11

MAT INDERA – PEJUANG atau PENGKHIANAT KEMERDEKAAN?

AHLI PANEL:

SAUDARA MAT SABU
SAUDARA AZIZ BARI
SAUDARA ISHAM RAIS/TUKAR TIUB

Tarikh: 7 September 2011 (Rabu)
Masa: 8.15-10.30 malam
Tempat: KLSCAH (tingkat 3)

**Kerusi terhad kepada 150 peserta terawal.

SEMUA DIJEMPUT HADIR

1 ulasan:

abdullah berkata...

kalau menetang british itu lah dinama pejuang kemerdekaan kerana british adalah PENJAJAH yang merampas tanah melayu dari orang melayu dan YANG sekongkol ngan british tu adalah tali barut lah dan tanah melayu /malaysia sebenarnya belum merdeka kerana masih di jajah oleh tali barut british dan agenda/propaganda british masih berjalan hingga sekarang.itulah yang warga malaysia di sogokkan