"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mat Indera Tidak Menambah UNDI BN

Prof. Hamirdin
Dalam lecuran air liur BN untuk meraih undi setelah mensensasi isu Mat Indera Mat Sabu, mereka masih lagi tidak berpijak ke bumi yang kukuh. Mempromosi dan menggendang isu ini segegak garuda melanda bumi tidak menaikkan undi kepada BN, cuma apa yang berjaya dilakukan oleh Goebbles BN ialah menaikkan semangat perkauman yang tinggi dan mengkompomkan untuk kali yang kesekiannya bahawa demi undi, BN lakukan apa sahaja untuk meraihnya.
Joseph Geobbels
Dalam siri sensasi kali ini, banyak pihak yang berada di verandah BN melangkah dengan langkah yang silap lagi sumbang. Ini termasuk menteri besau, menteri kecil, kangkung melayu, kangkung jawa, dan pelbagai jenis badut lagi.

Ada badut yang mengatakan Malaysia, atau malaya tidak pernah di jajah, tetapi mereka mengajar pula cerita cerita menuntut kemerdekaan. Kalau malaya atau Malaysia tidak pernah kena jajah, aku rasa malaya dulu hanya kena rogol aje.

Yang paling penting ialah Mat Indera Mat Sabu mempusarkan alir politik yang boleh menelan BN. Sebabnya ialah penyebaran goebbles mereka ketinggalan zaman. Hanya gelintir masyarakat yang sangat totok dan sangat terperuk sahaja yang membaca, menonton dan percaya dengan alat lidah dan lisan mereka.

Yang lain, pengundi pengundi baru dan muda, menggunakan saluran alternatif yang maklumatnya sampai lebih cepat, lebih terperinci dan tidak bersifat goebbels. Mereka tahu undi perlu diberikan kepada siapa. Tidak seperti mereka yang hotaknya telah diperangkap oleh perangkap goebbels umno/bn.

Mat Indera Mat Sabu menjadikan umno bn lebih goebbels daripada goebbels.

Itu lah sebabnya, bila selesai pru13,
mata mereka terkebil

Tiada ulasan: