"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Karpal Singh hentam Mat Sabu, Umno pening kepala

Milo Suam
SEJAK semalam heboh di dada-dada akhbar dan media arus perdana termasuk TV3 Al-Musyrikin menyebarkan kenyataan Karpal Singh menghentam Mat Sabu berhubung isu "komunis" Bukit Kepong.


Karpal Singh dilihat beriya-iya meminta meminta Mat Sabu menarik balik kenyataannya yang mengangkat Mat Indera sebagai pejuang kemerdekaan ataupun hero sebenar. Media menggambarkan Mat Sabu sokong komunis.

Media-media propaganda United Malays No Otak tersilap langkah kali ini, mereka telah membongkar putar belit yang mereka cipta selama ini. Kata DAP itu komunis? Kalau DAP komunis, sepatutnya Karpal Singh sokong Mat Sabu bukan hentam Mat Sabu kah kah kah.


Bila Karpal Singh hentam Mat Sabu, ini tandanya DAP anti Komunis, dan terbukti propaganda DAP komunis adalah tidak benar!


Inilah akibatnya bila banyak sangat putar belit. Sebelum ini media propaganda United Malays No Otak cuba mengaitkan perhimpunan aman BERSIH 2.0 dengan komunis juga. Tapi beberapa hari kemudian mereka kaitkan pula dengan Kristian.


Komunis itu anti agama, mana boleh join dengan Kristian. Begitu juga dalam hal ini, selama ini sibuk kata DAP Komunis, tapi tiba-tiba DAP anti komunis pula.


British juga menyebarkan propaganda kononnya Mat Indera komunis, supaya pegawai Polis British yang menjaga rumah pasong British Bukit Kepong akan diangkat menjadi hero.


Sama juga isu Kristian, mereka mahu rakyat fikir DAP mahu sebarkan Kristian, tapi mereka lupa Lim Kit Siang agama Buddha, Karpal Singh pula agama Sikh kah kah kah...


ReJaM© "Banyak sangat belit, sendiri pening kepala..."

1 ulasan:

bentolo berkata...

umno memang kaki pembelit.dulu kutok kapal,skrg sokong karpal.