"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tahukah Anda Berapa Kos Ubahsuai Bas Yang Najib-Rosmah Naik?

Sofi Wahab
Perdana Menteri Najib Tun Razak diiringi isteri Rosmah Mansor menaiki bas sempena lawatan sehari beliau ke Perak di sini, Sabtu lalu.

Turut hadir Menteri Besar Perak, kaki bodek, Zambry Abd Kadir (kanan) dan isteri Sharifah Zulkifli (kiri)
Gambar ini dirakamkan ketika Najib dalam perjalanan dari pekan Tanjung Tualang ke Sekolah Kebangsaan Changkat Tin bagi menghadiri majlis perkahwinan iaitu Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tualang Sekah, Nolee Ashilin Mohd Radzi dan pasangannya Ahmad Fariz Hassan.

Namun, ramai yang tidak tahu, inilah bentuk dan rupa bas yang dinaiki Najib dan isterinya itu. Kalau macam ini rupa bas yang dinaiki Najib dan Rosmah (macam hotel) memang tidak terasa apa-apa macam naik kapalterbang sahaja. Namun tahukah Najib bahawa bas yang rakyat naik kadang-kadang tiada air-condition, kadang-kadang kusyennya tercabut, bunyinya macam lori hantu.

Saya mencadangkan supaya Najib dan Rosmah naik bas dari Batang Melaka ke Bandaraya Melaka, baru dia tahu betapa peritnya bas yang dinaiki rakyat.

Satu lagi yang saya ingin tahu, BERAPA KOS YANG DIBELANJAKAN UNTUK "RENOVATE" bas yang Rosmah dan Najib naik??????

Tiada ulasan: