"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

SUV Polis rempuh di SOGO - Adakah ini ujian awal??

Cipan & Tenuk
Bhai... lu tengok nih... Ini gambar satu SUV milik PDRM yang merempuh kawasan orang ramai berkumpul Berhampiran SOGO sejurus sebelum kejadian kereta WAJA milik PDRM merempit dan melanggar orang awam dikawasan SOGO tersebut...
Untuk pengetahuan lu orang sumer... Kawasan nih telah diblock oleh "barrier plastik merah dan putih" yang biasa lu orang lihat kat kawasan pembinaan tue... dan block ini dipasang oleh PDRM seawal pukul 10 pagi lagi... jadi... atas alasan aper kah yang SUV PDRM nih meluru dan merempit dikawasan ini....

Ianya juga nyaris terbabas dan melanggar orang awam semasa ianya membuat belokan tajam menuju Jalan Bunus .... Yang lagi pelik... kenapa dier memecut ikut jalan Bunus.. sedangkan ianya boleh jalan terus menuju kearah Jalan TAR.
So... stakat provokasi dari orang awam guna botol air mineral pon boleh buat stunt macam nih ker.... Bahaya wei... Dari aper yang gua dapat baca.. gua berani kata bahawa ianya adalah ujian provokasi sebelum provokasi yang utama menjelma selepas itu sekitar 3 atau 4 minit berselang....
......

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Polis buat driff ke, merempit ke, apa nak heran...lebih2 di zon perang camni.

Klu bawak cara pondan, maka terjadilah macam keta polis yg kena lanyak kat sogo tu.

Peliknya...pendemo yg begitu punya ramai hanya berani, bila polis tak ramai.

Hanya kerana FRU, gagal tawan Dataran Merdeka!

Amat memalukan...!!! Macam ni nak tawan Putrajaya?

Tanpa Nama berkata...

Apakah pendemo mengharapkan polis bawak tepak sireh & berpantun?

Tanpa Nama berkata...

Kenapa KDN tak gunakan unit anti keganasan dlm menangani masaalah macam ni?

Kenapa tentera tak digunakan utk mengawal keadaan?

KENAPA PELURU HIDUP....TIDAK BOLEH DIGUNAKAN?

Kenapa? Kerana kekangan undang2?

KENAPA, jika PR menang 100% pd GE13 ini pun...mereka takkan dpt memerintah???

Kenapa? Apa pentingnya...UNDANG2 ?????