"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ketiga-tiga Naib Presiden pertahan kepimpinan ulamak PAS

Muda Mohd. Noor
PETALING JAYA: Tiga Naib Presiden PAS tampil mempertahankan kepimpinan ulamak dalam PAS sekaligus menghapuskan kebimbangan pihak tertentu yang bimbang mengenai pimpinan parti untuk masa depan.

Datuk Husam Musa, Datuk Mahfuz Omar dan Salahuddin Ayub menegaskan tidak ada sebarang keperluan untuk mengubah kepimpinan ulamak yang menjadi peneraju parti.

“Orang yang tidak tahu akan kata PAS meninggalkan perjuangan asal dengan memperkenalkan konsep negara berkebajikan.

“(Tetapi) negara berkebajikan bukan baru…negara berkebajikan adalah inti dalam Islam,” kata Husam.

Perkara sama juga disuarakan oleh Salahuddin dan Mahfuz semasa menggulung ucapan dasar Presiden dalam muktamar parti di Kota Baru hari ini.

Mereka bertiga menjawab kebimbangan sesetengah perwakilan mengenai kemungkinan kepimpinan dari ulamak bertukar kepada golongan lain.

Antara yang melahirkan kebimbangan itu ialah Mokhtar Senik dari Pahang.

Dalam ucapannya, Mokhtar amaran kepada pihak-pihak tertentu yang cuba menukar kepimpinan ulamak PAS kepada golongan lain.

Katanya, jika pemimpin dan ahli cuba berbuat demikian, PAS akan lemah dan parti itu menjadi biasa sahaja.

Tiada ulasan: