"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ketua Kampung Berang PAS Hulur bantuan banjir

Blog ibn75.wordpress.com
image
SRI GADING: Seorang Ketua kampung berang apabila melihat kelibat pasukan sukarelawan PAS yang datang membantu mangsa banjir di Sekolah Kebangsaan (SK) Seri Telok, Parit Yaani, dekat sini, baru-baru ini.

Menurut Ketua Dewan Pemuda PAS Sri Gading, Mahadzir Mat Zili, insiden ini berlaku dipercayai individu terbabit tidak senang dengan tindakan angota parti Islam itu yang mengagihkan barang bantuan.

”Ketua Kampung itu mengamuk untuk menghalang bantuan Pas di Pusat banjir di SK Seri Telok Pt Yaani.

”Selepas tamat (operasi bantuan) ketua kampung datang dan mengamuk kerana Pas memberikan sumbangan kepada mangsa banjir. Pegawai keselamatan dan Pertahanan Awan turut menjadi mangsa kemarahannya.

”Rombongan Pas tak melayan mereka dan terus beredar untuk mengelakkan berlakunya perkara yang tak diingini. (bagaimanapun) Perkara ini akan mempercepatkan kejatuhan UMNO di Pt Yaani.

”Kita tak pernah rasa tergugat untuk terus berbakti kepada rakyat. Insya allah kita akan terus aktif dan progresif dalam membantu mangsa banjir di Pt Yaani di masa akan datang.

”Kemudian malam tersebut semasa ceramah PAS bersama Dayangku Intan dia datang buat kacau di markaz Pas Pt Yaani jam 9.45 mlm.

”Saksikan link videonya di https://www.youtube.com/watch?v=XV3JcGsyH w&feature=youtube_gdata_player, ”katanya dalam satu kenyataan yang dihantar kepada Ibn Bacoks semalam.

Terdahulu, Mahadzir yang juga Setiausaaha Dewan Pemuda Pas Negeri Johor bersama sepuluh sukarelawan lain telah melawat kira-kira 30 orang mangsa banjir yang ditempatkan di pusat pemindahan sementara di sekolah tersebut.

Hadir sama, Aminolhuda Hassan, Timbalan Pesuruhjaya PAS Johor dan Hashim Jusoh, Yang Dipertua PAS Sri Gading.

Tiada ulasan: