"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kalah doh! Kelantan, Barisan Nasional tawan PRU13.

mohdnoorawang

Cakap orang kampong, Kalah doh PAS Kelantan, Barisan nasional kembali tawan negeri Kelantan pilihanraya umum ke13 (PRU13 March 2013). Tarih akhir pilihanraya umum bagi penggal ke13.


PM (penyangat Malaysia) Datuk Sri Najib Razak dan Rosmah Mansor melawat Kelantan dibanjiri ratusan ribu rakyat Kelantan menyambut ketibaan dan program Najib bersama Rosmah.


Media pembodek jahat dan bodoh memberi khabar gembira kepada rombongan Najib dan pemimpin UMNO Kelantan berpeluang tawan Kelantan PRU13. Dimana sambutan hampir 50,000 rakyat Kelantan turun melambai tangan dan memberi senyum beracun kepada PM dan rombongan penyamun harta dan wang rakyat kelantan dan negara amnya.

Maka berjanjilah PM Najib Razak ( penyangat malaysia) dan penyamun dengan 7 janji dengan moto bercun "janji ditetapi rakyat didahulukan' jika BN/UMNO dapat menawan dan memerintah Kelantan PRU13.

7 janji ialah, membina lebuhraya, membina UITM cawangan Kelantan, naik taraf kemudahan air terawat, membina masjid terbesar di kelantan, menyediakan bas rapid, membina rumah rakyat 3000 unit.

Satu sahaja Najib tidak berani berjanji ialah isu royalti minyak dan pendaratan mimyak dan gas di negeri Kelantan yangdituntut oleh rakyat dan kerajaan PAS Kelantan.

Terpulang kepada rakyat Kelantan, namun sejarah terbutkti rakyat Kelantan cukup matang dalam sepak terajan dan janji janji pemimpin UMNO. Dari kacamata kami Kelantan sukar bagi UMNO bertapak mudah dan senang.

Jika Najib Razak berjanji memberi wang royalti minyak kepada kerajaan dan rakyat Kelantan belum tentu lagi rakyat Kelantan mengundi BN/UMNO PRU13.

Tiada ulasan: