"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ustaz kazim, jangan auta pasal HUDUD

senik
Assalamualaikum,,..
Akhirnya penulis dapat juga mendengar ceramah auta Ustaz Kazim ketika dia mengulas mengenai penerimaan HUDUD antara UMNO dan PAS.Autanya menyerupai pencacai yang bercakap dengan auta bukan fakta.Ustaz Kazim, ke mana pergi seruan berdegar degar ketika bersama PAS dulu? Koleksi ceramahnya termasuk ceramah bersama UAI masih boleh didapati di youtube.Tak sama dengan ceramah yang auta ini!

Ustaz Kazim auta bila berkata sebab kenapa hudud tidak dapat dilaksanakan adalah sama antara UMNO dan PAS.Katanya bila ditanya Kelantan, Hudud masih diperingkat draf lagi, ini merupakan auta yang nyata dan tiada keraguan lagi mengenainya.Memang sah ini bahasa pencacai, kerana semua tahu malah Ustaz Kazim jauh lebih tahu bagaimana Mahathir yang menolak draf hudud Kelantan yang sudah siap sebelum hudud Terengganu dilulus dan ditandatangani oleh Sultannya.Ustaz Kazim juga memang tahu bahawa Mahathir ketika menolak hudud ini berkata, ianya bukan hudud Islam tetapi hudud PAS, sebab itu dia tolak.

Ustaz Kazim juga tahu, Najib sekali lagi menolak hudud Kelantan dan membuat kenyataan yang jelas bahawa hudud TIDAK AKAN DILAKSANAKAN DI MALAYSIA.

Ustaz Kazim perlu diperingatkan bahawa HUDUD bukan perkara main main seperti yang disebutnya, tetapi hudud adalah perintah ALLAH yang mesti dilaksanakan tanpa perlu ada tapi tapinya.Siapa yang memerintah mesti mengambil tanggungjawab ini sesuai dengan peranan ulilamri yang disebut oleh Quran.Ustaz Kazim juga perlu diperingatkan bahawa dalam kontek negara kita, kuasa pemerintahan yang dirujukkan itu adalah kuasa diperingkat persekutuan bukan negeri, jadi kalau Ustaz Kazim terus menerus cuba menunjukkan PAS hanya menjadikan hudud itu isu pilihanraya sama seperti lagu raya dengan menuding jari kepada kerajaan negeri, Ustaz Kazim hanya bercakap macam PENCACAI, menyembunyikan FAKTA tetapi MENYANYIKAN LAGU RAYA AUTA PENCACAI UMNO.

Ustaz Kazim juga tidak pernah menyebut bahawa undang undang hudud sudah ada di Terengganu tetapi masih tidak mahu dilaksanakan oleh kerajaan UMNO.Di mana Ustaz Kazim nak sembunyikan fakta ini kalau ustaz Kazim mahu mengatakan hudud dijadikan lagu raya oleh PAS?

Pertanyaan akhir penulis kepada Ustaz Kazim, di mana pengakuan ustaz ketika berceramah bersama UAI tentang tuduhan Ustaz masuk UMNO?"

Tiada ulasan: