"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

TG Nik Aziz dan tukang guntingnya (Gambar)

Rizal Tahir 
(TG Nik Aziz sedang menggunting rambut di kedai guntingnya sejak puluhan tahun lalu)
KOTA BHARU: Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, mengakui setiap dua minggu sekali beliau akan menggunting rambut.

Menurutnya, jika tidak berbuat demikian beliau menjadi tidak selesa kerana akan terasa pening atau sakit kepala.

Beliau berkata demikian kepada Harakahdaily, ketika ditemui selepas menggunting rambut di sebuah kedai gunting rambut bernama Gedai Gunting Rambut Kota Bharu Indah.

Kedai gunting ini yang telah beroperasi sejak tahun 1967 terletak di bawah Bangunan PAS Negeri Kelantan, di Jalan Dato’ Pati.

Tuan Guru memberitahu, selepas pulang dari Mesir tahun 60-an, beliau terus menggunting rambut di kedai berkenaan sehingga sekarang.

“Sejak saya pulang dari Mesir dulu sampai sekarang inilah tempat saya menggunting rambut.

“Setiap dua minggu sekali saya akan datang ke sini untuk menggunting rambut,”ujarnya.

Hari ini Tuan Guru diguntingkan rambutnya oleh Abdul Hamid Sheikh Mubarak.

Tiada ulasan: