"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MH370: Rekod Komunikasi Terakhir MH370 Dengan Menara Kawalan Didedahkan!

The Telegraph mendakwa memperoleh transkrip komunikasi 54 minit terakhir dalam pesawat Malaysia Airlines MH370.

Komunikasi terakhir berkenaan adalah antara kokpit MH370 dan pusat kawalan di darat iaitu ketika pesawat itu sedang bergerak (taxi) di landasan kepada mesej terakhir pada 1.07 pagi yang disampaikan pembantu juruterbang ‘Alright, good night’.

Wakil The Telegraph, Jonathan Pearlman, dikatakan sudah melihat rekod komunikasi berkenaan, termasuk waktu yang amat penting sehingga membawa kehilangan pesawat berkenaan bersama 227 penumpang dan 12 anak kapal.

Rekod komunikasi itu dikatakan mendedahkan rakaman pertukaran mesej antara kokpit dan pusat kawalan udara ketika pesawat berkenaan dipercayai sudah disabotaj.

Tiada ulasan: