"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kaitan Rahsia Antara 1MDB Dan Parti Baru GHB

ramziredang
Benarlah hidup kita ini penuh dengan rahsia tersirat. Mereka merancang, Allah swt merancang tetapi perancangan Allah swt mengatasi segala perancangan. Ada dua peristiwa besar yang melanda negara kita, iaitu rentetan rentetan 1MDB dan juga buhan parti Islam baru menggantikan PAS iaitu Gerakan Harapan Baru. Tanpa kita sedari keduanya ada kaitan rahsiarancangan penu.

Peristiwa 1

Hampir semua rakyat yang tidak pekak, yang tidak tuli atau yang tidak buta, serta waras akalnya sedang membicarakan 1MDB. Kerana ianya adalah barah cancer tahap 5. Apa yang kita tahu, cancer tahap 4 memang sudah dikira parah, tetapi 1MDB adalah cancer tahap 5. Ianya adalah barah ekonomi yang teruk, yang apabila ianya betul betul pecah, tidak akan ada sesiapa mampu membayangkan lagi buruknya kesan kepada kita semua.

Ia isu yang menyatukan rakyat samada dia pembangkang, dari parti kerajaan, NGO, peniaga, rakyat marhain dan semua lapisan masyarakat yang sangat bimbang, kenapa bala menimpa sebegini parah terhadap negara kita.

Belum pernah ada dalam sejarah, isu kerajaan UMNO ditentang oleh pemimpin UMNO sendiri disebabkan masalah ekonomi. Belum pernah dapat kita baca di media maya, betapa kuatnya kritikan dari cybertrooper UMNO sendiri. Saya sendiri mengenali seorang cybertrooper UMNO yang dulunya memang makan upah untuk menyerang pembangkang, tetapi kerana isu 1MDB dan GST, tiap tiap hari kita dapat membaca maki seranah dia terhadap pimpinan najib.

Namun ada sesuatu yang sangat pelik dan ajaib, di saat saat kemarahan rakyat yang meluap luap terhadap kebobrokan yang berlaku dalam negara ini, ada juga hati hati munafik ,yang tidak dapat membendung rasa, hingga lahir dibibir mereka kalam kalimah yang secara tidak langsung menyokong najib. Anehnya juga, dua tiga dari mereka asyik asyik orang yang sama. (Aneh lagi kerana dia dari pembangkang, dan bapak bapak bapak bapak segala aneh dari yang aneh, dia dari golongan ulama) Yer sangat aneh tahap neraka paling bawah kalau ulama membela kezaliman.

Kalau dulu, cara politik mereka, apa sahaja yang UMNO buat semuanya kafir, taghut dan semuanya dibangkang. Hendak buat jambatan untuk rakyatpun dibangkang, hendak buat jalanrayapun dibangkang semata mata kerana ianya dari UMNO. Sekarang tidak lagi. Cinta rahsia mereka terhadap UMNO tidak dapat dibendung. Lantaran itu keluarlah kata kata pujian. Tidak ada lagi kejian. Apa sahaja yang UMNO buat sekarang ,dia pula yang menjadi pembela. Mungkin dia hendak tambahkan lagi 'kuota permit teksi', atau menjaga kepentingan di dalam 'Pantai Sentral Park' atau bimbang terbubarnya 'perangsang'.

'Hati serigala' mereka yang selalu lapar inilah yang membuatkan segala galanya berubah. Kezaliman UMNO sudah tidak nampak lagi di mata mereka. Di mata mereka sekarang, segala kezaliman UMNO hendaklah dibuktikan dengan saksi. Saksi pula hendaklah saksi yang adil. (Tanpa dia sedari, dia sendiripun sudah terkeluar dari golongan saksi yang adil kerana selalu tidak menepati janji dan suka memfitnah)

Rakyat telah muak dan tidak dapat bertahan lagi untuk membiarkan UMNO bermaharajarela merosakkan negara dan harapan rakyat satu satunya adalah kepada PAKATAN RAKYAT.

Tetapi sayang PR pun sudah hancur.

Peristiwa 2.

Selepas muktamar PAS, jelas keputusannya semua pemimpin profesional ditendang dan dipijakhancur. Mereka dipinggirkan dari peringkat atas sehinggakan ke peringkat bawahan, kampung kampung.

Betullah kata orang tua tua, orang alim kalau dah jahat akan jadi sangat jahat. Mereka merancang dengan jijik. Fitnah adu domba mainan halal bagi mereka.Rancangan mereka tidak lain dan tidak bukan kerana ingin mengejar jawatan dan pangkat.

Oleh kerana kelemahan UMNO BN dan kekuatan PR seolah olah sudah membawa hampir ke putrajaya, mereka mula merasa rugi kerana mungkin tidak akan dapat berbahagi harta ghanimah.(Rujuklah sejarah ketika perang zaman Rasulullah saw bagaimana berubahnya umat ketika terbayangkan harta ghanimah)

Lantaran perbuatan mereka yang ingin digelar ulama ini, PAS berpecah dan PR terkubur.

Namun Allah swt ada rahsiaNYA. Perpecahan hasil dari tangan tangan mereka ini merugikan mereka sendiri. Ahli bawahan faham tentang nafsu jelek mereka.

Kerana itu bila sahaja ada rancangan menubuhkan parti islam baru yang lebih inklusif, rakyat sangat tertunggu tunggu. PAS ulama, tinggal menjadi kontang kanting. Mereka yang menerima akibat yang parah.

Di johor, hanya 11 orang sahaja pimpinan negeri yang hadir mesyuarat agung, sementara jumlah sepatutnya yang hadir adalah 56 orang.

Di melaka, semua pimpinan lama tidak menyokong pesuruhjaya yang baru. Lantaran itu berlaku perlanggaran perlembagaan oleh pesuruhjaya baru melantik pimpinan baru tanpa mesyuarat terlebih dahulu.

Di negeri sembilan lebih 80% tidak menyokong golongan ulama dan dasar pandang ke belakang sekarang ini.

Di kelantan sendiri, tidak kurang dari 8 orang wakil rakyat parlimen dan dun yang akan masuk parti baru.

Sama juga di Perlis, kedah, perak dan pahang. Cuma yang saya tidak jelas sambutan di terengganu.

Secara keseluruhannya 80% ke arah parti baru dan 20% akan tinggal menjilat bontot ulama jumud.

Peristiwa 1+2.

Di saat saat rakyat tidak dapat menjadikan UMNO BN sebagai tempat bergantung, maka rakyat beralih harapan kepada Pakatan Rakyat. Tiba tiba PR berpecah. Hati rakyat rasa kecewa kerana hilang kedua dua harapan.

Pada masa yang sama berlaku kepincangan 1MDB, peristiwa saham felda jatuh, peristiwa Mara, KWAP, KWSP, tabung haji dan macam macam lagi,pada masa yang sama tiba tiba PR terkubur.

Namun, disaat saat 1MDB meledak, cahaya harapan tumbuh kembali bila ada perancangan untuk menubuhkan Pakatan 2.0. Dan ianya akan lebih kukuh. Lebih serasi. Lebih inklusif swmua rakyat. Malah cahayanya lebih terang memancar dari yang dahulu. Gerakan Harapan Baru.

Rupa rupanya rahsia antara 1MDB dan munculnya Gerakan Harapan Baru datang serentak, supaya rakyat berpayung dengan bersatu hati sebagai satu bangsa malaysia di dalam Pakatan 2.0.

Bila menyedari gelombang sambutan rakyat terhadap parti baru ini sangat menggalakkan, maka muncullah seorang dua yang kepanasan. Lalu timbul pula berbagai ulasan konon tidak akan bertahan lama, jangan kecewa kalah menang adat bertanding atau lebih lucu...kalau kenangkan sahabat jangan tubuh parti baru.Pasti kita akan dengar bermacam ulasan lagi dari mereka selepas ini.

Hanya satu sahaja ucapan yang mampu kita ucapkan untuk mereka.....

Biarkan anjing anjing dan serigala menyalak, tetap akan muncul...GERAKAN HARAPAN BARU

2 ulasan:

Malaysiabaru berkata...

Bodoh punyer artikel

Cerita lama yg kami dah tulis Tahun lepas

Unknown berkata...

Cantik bah ! begitulah ulasan yg ada dalam benak pemikiran kami.