"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Perogol lari tak sempat pakai seluar

Sibu: Seorang lelaki yang merogol remaja berusia 13 tahun tidak sempat memakai seluar ketika melarikan diri akibat dipukul menggunakan kayu oleh ibu remaja berkenaan dalam kejadian di kawasan Tanah Perkuburan Kristian, Sungai Merah, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 9 malam, suspek berusia 19 tahun lari lintang-pukang bagi mengelak ditangkap ibu dan abang kepada mangsa yang menyaksikan perbuatan tidak senonoh lelaki berkenaan.

Difahamkan, sebelum kejadian, mangsa yang juga pelajar sebuah sekolah menengah di sini, dibawa ke kawasan tanah perkuburan itu secara paksa sebelum suspek bertindak merogolnya.

Sumber berkata, mangsa ketika itu bersendirian dipercayai mahu mencari kakaknya di sebuah kedai berhampiran di lokasi kejadian, namun didatangi suspek yang secara kebetulan berada di kawasan terbabit.

Menurutnya, cubaan remaja itu melawan tidak berjaya apabila suspek bertindak agresif yang langsung tidak mengendahkan rayuannya, sebelum perbuatannya disaksikan ibu serta abang mangsa yang ketika itu mencarinya.

“Berang dengan apa disaksikan, wanita berusia lingkungan 40-an itu mengambil kayu memukul belakang suspek menyebabkan lelaki itu terkejut lalu melarikan diri separuh bogel tanpa sempat memakai seluar.

“Abang mangsa cuba mengejar suspek namun gagal. Sejurus kejadian itu, wanita terbabit bersama anaknya membuat laporan di Balai Polis Sungai Merah, di sini, untuk tindakan lanjut,” katanya.

Katanya, berdasarkan keterangan awal, remaja terbabit mengenali suspek menerusi aplikasi sosial WeChat sejak seminggu lalu dan pernah bertemu sebanyak tiga kali sebelum ini.

“Bagaimanapun, remaja terbabit menafikan mereka mempunyai sebarang hubungan istimewa,” katanya.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, bertindak atas laporan dibuat wanita itu, pihaknya menahan suspek di tempat kerjanya di Jalan Ding Lik Kwong, di sini, kira-kira jam 2 petang bagi membantu siasatan.
-hmetro-

Tiada ulasan: