"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ini antara sebab Ahmad Said bakal disingkir dari UMNO?

Ahmad Said Hentam UMNO lagi

UMNO telah memerintah Msia selama 57 tahun dan masih menangis untuk melindungi hak-hak istimewa orang Melayu ... Melayu terancam ... Melayu yang hidup di bawah kemiskinan dan lain-lain dan lain-lain

Dia bertanya .... selama 57 tahun, UMNO memerintah negara, Islam adalah agama Negara, apa yang UMNO telah lakukan jika Malaysia dan Islam adalah di bawah ancaman?

Antara yang Ahmad menyerang ialah: -

1) Malaysia mempunyai 9 Sultan dan raja dan mereka adalah Melayu.

2) PM & TPM, jawatan paling atas yang kuat memegang Malaysia adalah Melayu.

3) Sejak tahun 1974, Menteri Kewangan sentiasa Melayu.

4) Selain daripada Pulau Pinang, semua ketua menteri & MB Melayu.

5) Majoriti Menteri-menteri Persekutuan Melayu, dan Kementerian berpengaruh dan penting diketuai oleh orang Melayu.

6) Daripada 222 Ahli Parlimen, lebih daripada 50% adalah Melayu.

7) Lebih daripada 93% daripada gov't Depts, dari rendah ke jawatan tertinggi, berbangsa Melayu.

8) DEB telah dirancang dan dilaksanakan untuk orang Melayu.

9) 80% daripada kuota Uni dikhaskan untuk Melayu.

10) Diskaun istimewa untuk rumah dan saham beli adalah orang Melayu.

11) jawatan utama semua sektor dan cabang Angkatan Tentera dan Polis yang dipegang oleh orang Melayu.

12) GLC dikawal dan dikendalikan oleh orang Melayu.

Dia bertanya bagaimana boleh orang Melayu (yang sudah berada di dalam kawalan mutlak semua institusi penting dan tonggak kehidupan politik, ekonomi dan sosial) terancam, dan menghadapi bahaya yang menganiaya dan disingkirkan oleh kaum minoriti?

Ia sebenarnya pemimpin UMNO & kroni mereka yang - dengan ketamakan yang tidak berkesudahan mereka - terus membuli & berbohong kepada orang Melayu dengan menyalahkan orang Cina dan India, dan menjadikan mereka sebagai kambing hitam.

Ahmad Said menggesa orang Melayu untuk bangun dan melihat niat jahat Warlords UMNO.

Tiada ulasan: