"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki kurang siuman panjat dan berdiri atas kereta peronda polis (Gambar)

FMT Reporters 
panjat-kereta-polis_600
PETALING JAYA: Seorang lelaki yang dipercayai kurang siuman telah bertindak memanjat sebuah kereta peronda polis dalam kejadian di Kuala Terengganu pada Ahad.

Aksi lelaki berkenaan yang memakai seluar pendek berbelang merah serta berbaju T warna hitam telah dirakam dan videonya yang berdurasi 55 saat dimuat naik di laman sosial.

Menerusi visual yang dikongsi di Facebook Friends Of PDRM, lelaki berbadan gempal yang berumur lingkungan 20an itu telah memanjat kereta peronda polis berkenaan dan memijak lampu siren.

Kejadian yang berlaku pada pagi Ahad di Jalan Budiman, Kuala Terengganu itu telah menarik perhatian orang ramai terutama ibu bapa yang menghantar anak mereka ke Sekolah Kebangsaan (SK) Seri Budiman dan Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Sheikh Abdul Malek.

Lelaki itu pada mulanya telah menyepak kon yang diletakkan di bahu jalan hingga mengenai penunggang motosikal.

Penunggang yang tidak tahu tentang status lelaki itu cuba mengejar dan mahu membelasahnya.

Bagaimanapun, anggota peronda polis yang kebetulan melalui jalan itu telah memberhentikan kenderaan sebelum lelaki berkenaan tiba-tiba memanjat kereta polis itu.

Lelaki itu kemudiannya menunjukkan aksi seperti berdoa dan berpeluk tubuh.

Anggota polis peronda yang melihat aksi lelaki itu memujuk supaya dia turun namun arahan itu tidak diendahkan sebaliknya, lelaki itu bertindak menanggalkan bajunya pula.

Tiada ulasan: