"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Keluarga bantah gadis mahu kahwin perogolnya

Kuala Lumpur – Hasrat seorang gadis berusia 20 tahun yang dirahsiakan identitinya untuk mengahwini perogolnya dibantah sekeras-kerasnya oleh keluarga mangsa.

Hal ini kerana perogolnya merupakan seorang warga emas berusia 52 tahun selain mempunyai beberapa isteri.

Hal itu didedahkan oleh Pengerusi Aduan Awam Parti Gerakan, Datuk Wilson Lau Hoi Keong di pejabatnya di Kepong menerusi satu sesi sidang media semalam.

Menurut bapa mangsa, mangsa dirogol pada Jun lepas.

Bapa mangsa menceritakan yang anaknya sudah agak lama mengenali si perogol dan dia dibawa pulang ke rumah lelaki itu sebelum dia mendakwa disetubuhi oleh lelaki tersebut.

Mangsa kemudiannya mengadu hal itu kepada ibu bapanya namun enggan membuat laporan polis walaupun didesak oleh kedua-dua ibu bapanya.

Menurut bapanya, mangsa dikatakan kasihan dengan perogol tersebut yang mempunyai beberapa orang isteri dan anak.

Memetik laporan The Star, lelaki itu dilaporkan mahu bertanggungjawab dengan mengahwini mangsa.

Mangsa meluahkan keinginannya itu kepada keluarga pada 27 Jun lalu selepas menjalani pemeriksaan kesihatan berhubung insiden rogol tersebut.

Walaupun mangsa enggan membuat laporan polis, bapanya bertegas membuat laporan polis bagi pihak anaknya pada 10 Julai lalu.

Tapi memandangkan mangsa sudah cukup umur untuk membuat laporan sendiri, pihak polis tidak menerima laporan yang dibuat bapanya.

“Mula-mula rogol, lepas tu nak kahwin pula? Dia (perogol) menyakinkan anak kami untuk berkahwin dengannya dan kami memang sangat-sangat membantah hal itu.

“Dah la jurang usia di antara mereka besar, jika mereka berkahwin, dia (perogol) akan panggil saya ayah?” katanya yang seusia dengan lelaki yang merogol anaknya.

Sehubungan itu, bapa mangsa telah mendekati Gerakan bagi memberikan khidmat nasihat kepada anaknya.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: