"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

TERHARU!!! Air mata menitis dalam pertemuan Kak Wan-Tun Siti (Gambar)






Isteri perdana menteri keempat Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali hari ini mengunjungi Ketua Pembangkang Datuk Seri Wan Azizah Ismail di rumahnya di Segambut, Kuala Lumpur.

Bekas pemimpin akar umbi Umno Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan, yang turut hadir, berkata pertemuan itu sungguh menyentuh perasaan.

Malah, katanya, air mata turut berguguran dalam pertemuan dua sahabat lama itu – sebelum suami mereka menjadi seteru politik.

"Peringkat awal (pertemuan) nampak menyentuh perasaan, Kak Wan (Wan Azizah) peluk dan salam dengan Tun Siti, menitis air mata (suasana) jadi sangat menyentuh perasaan.

"Tun Siti duduk lama sejam 45 minit adalah di rumah Kak Wan, banyaklah sembang singkap kisah-kisah lama," katanya kepada Malaysiakini.

Sebelum ini, suami mereka – dua tokoh politik negara – Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim mengejutkan politik tanah air apabila mereka kembali bersalaman selepas 18 tahun bermusuh.

Kedua-dua pemimpin itu kini berkongsi pendirian politik untuk menumbangkan pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Khairuddin berkata, pertemuan itu cukup baik dan terbaik telah mencatatkan satu lagi sejarah selepas Mahathir bersalaman dengan Anwar sebelum ini.

"Tadi Kak Wan (Azizah) dengan hati yang besar, jiwa yang besar menerima kunjungan Tun Siti.

"Lepas itu Tun Siti bawa buku memoir beliau untuk Kak Wan. Kak Wan pula bagi produk susu kambing, dia kata bagus untuk tulang dan kesihatan Tun Siti," jelasnya.

Tambahnya lagi, pertemuan itu merupakan detik pertemuan dua tokoh yang lama terpisah.

"Kak Wan sangat berjiwa besar. Mungkin kedua-dua mereka masing-masing saling merindui dan singkap kisah-kisah lama," katanya yang menemani Tun Siti sepanjang pertemuan itu
-malaysiakini


Tiada ulasan: