"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Semakin jelas kejutan besar akan berlaku PRU14’

ZIKRI ABDULLAH 
Kehadiran besar di program Rapat Umum Selamatkan Malaysia malam ini jelas memberi petanda satu kejutan besar akan berlaku pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar berkata derita rakyat kini tidak lagi mampu ditanggung.

“Dengan semua kesusahan ini mahukan orang Kedah berubah?” soal Nurul disambut gemuruh ribuan yang hadir di dataran Stargate, Alor Setar.

Wajah-wajah ceria dan bersemangat rakyat Kedah yang hadir ke Rapat Umum Selamatkan Malaysia di Dataran Wisma Harapan Baru, Alor Setar malam ini.

Menurutnya, pakar ekonomi terkenal, Prof Jomo Kwame Sundaram menganggarkan lebih 500 ribu graduan kini menganggur.

“Pekerja asing yang ada izin dan tanpa izin dua tahun lalu diumumkan 6.7 juta.

“Saya anggarkan sekarang sudah mencapai 7 juta,” katanya.

Justeru beliau menyeru seluruh rakyat agar tidak takut dengan politik yang menggunakan jentera kerajaan untuk menindas.

“Jangan lagi takut ugutan kerana sekarang kita dapat sokongan semua.

“Tun Mahathir, Datuk Seri Anwar, Keadilan, DAP, AMANAH, Bersatu kini bersama kita,” katanya.

Ahli Parlimen Lembah Pantai itu juga berkata, sokongan bukan sahaja dari rakyat tetapi juga mereka yang masih berkhidmat dengan kerajaan.

“Kakitangan kerajaan termasuk dari PDRM juga akan bersama kita kali ini.

“Ada yang datang berbisik kepada saya bahawa mereka telah ambil keputusan menyokong Pakatan Harapan ini,” katanya.

Beliau turut menyampaikan salam reformasi daripada ayahnya Datuk Seri Anwar Ibrahim yang baru selesai melakukan pembedahan kecil di Hospital Sungai Buluh.

Tiada ulasan: