"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tergamak tinggal kawan terbakar dalam kereta

NEW YORK - AMERIKA SYARIKAT. Seorang lelaki tergamak meninggalkan kawannya terbakar di dalam kereta dipandunya, manakala dia segera menahan teksi untuk ke hospital, lapor Metro.co.uk.

Saaed Ahmad, 23, memandu kereta jenis sedan, Infiniti G25 di Lebuhraya Queens bersama rakannya, Harleen Grewel, 25, sebelum kenderaan itu merempuh pengadang jalan dan terbakar.

Bagaimanapun, Saaed kemudiannya bertindak meninggalkan kawasan kemalangan itu dengan menahan teksi ke hospital, meninggalkan Grewel mati terbakar di dalam kereta.

Kejadian tersebut berlaku pada jam 4 pagi waktu tempatan, Jumaat lalu.

Pihak berkuasa menahan Saaed keesokan pagi, di bawah kesalahan cuai hingga membawa kematian kerana meninggalkan tempat kemalangan, membawa secara berbahaya dan memandu laju.

Ahli keluarga terdekat mendakwa lelaki itu sudah cuba membantu Grewel namun tidak berdaya kerana turut cedera.

"Dia tidak lari dari situ (tempat kejadian), dia dah cuba selamatkan Grewel tetapi tak mampu, semuanya berlaku dengan pantas dan dia pun cedera di tangan, kaki dan leher dalam percubaannya itu.

"Dia dalam kesakitan dan ambulans tidak datang, sebab tu dia tahan teksi dan segera ke hospital," katanya.
-sinarharian

Tiada ulasan: