"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PPBM Kelantan akui Adun Umno, PAS mahu sertai PH

Bernama
KOTA BHARU: PPBM Kelantan mengakui mengadakan perbincangan dengan beberapa pemimpin Umno dan PAS di negeri itu untuk menyertai parti itu.

Timbalan Pengerusinya, Datuk Sazmi Miah berkata ia bertujuan memudahkan penyaluran bantuan daripada kerajaan persekutuan kepada masyarakat yang diwakili wakil rakyat berkenaan.

“Perbincangan itu diadakan dengan wakil rakyat PAS dan Umno yang ada hasrat untuk meninggalkan parti mereka, terutama yang tidak berpuas hati dengan pemilihan Umno baru-baru ini.

“Pakatan Harapan (PH) sentiasa terbuka untuk menerima mereka dan kita tidak mengenakan sebarang syarat kepada mereka dan dalam masa sama, kita juga tidak menerima syarat yang dikenakan mereka,” katanya pada majlis kesyukuran sempena pelantikan Senator Dr Mohd Radzi Md Jidin sebagai timbalan menteri hal ehwal ekonomi anjuran PPBM Bahagian Ketereh di Perol, hari ini.

Semalam, sebuah portal berita melaporkan ada wakil rakyat Barisan Nasional (BN) yang akan menyertai PPBM dalam satu majlis di Machang esok.

Mengulas lanjut, Sazmi berkata, jika wakil rakyat berkenaan melompat parti, mereka tidak akan diterima masuk ke dalam PH secara langsung, melainkan melalui proses tapisan.

“Tak semestinya mereka yang melompat parti akan menyertai PPBM. Kita terima mereka sebagai rakan (buat sementara waktu) dan mereka boleh memohon untuk masuk mana-mana parti (komponen PH).

“(Bagaimanapun) kita akan buat tapisan dan lihat keikhlasan mereka dan dalam masa sama, kita tidak menawarkan sesuatu yang luar biasa kepada mereka.

“Jika ada wakil rakyat bebas yang menyokong PH akan memudahkan penyaluran bantuan kerajaan persekutuan kepada masyarakat yang diwakili mereka,” katanya.

Tiada ulasan: