"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Berebut anak, bekas abang ipar mati ditikam pagi Syawal

Malaysiakini 

 berebutkan anak, seorang lelaki maut ditikam bekas adik iparnya pada pagi Aidilfitri.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Melaka ACP Mohd Sukri Kaman berkata dalam kejadian kira-kira pukul 7.30 pagi tadi di Kampung Berangan Enam, Umbai di Jasini, mangsa berusia 36 tahun itu maut ditikam selepas berlaku pertengkaran dan pergelutan dengan suspek.

Beliau berkata, suspek lelaki yang berumur 32 tahun datang ke rumah mangsa yang turut didiami bekas isterinya iaitu adik mangsa dalam keadaan marah.

"Suspek telah bercerai dengan bekas isterinya pada Januari lepas dan datang ke rumah mangsa kerana hendak mengambil kedua-dua anaknya. Mungkin untuk beraya bersama.

"Namun, berlaku pertengkaran dan mangsa cuba menenangkan suspek, bagaimanapun berlaku pergelutan sebelum mangsa ditikam di rusuk kanannya dengan pisau yang dibawa suspek," katanya ketika ditemui pemberita di lokasi kejadian di Jasin hari ini.

Mohd Sukri berkata kedua-dua anak perempuan mangsa berusia lapan dan 10 tahun bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan kerana bersembunyi bersama ibu mereka di dalam sebuah bilik di rumah berkenaan.

Beliau berkata ketika kejadian juga, beberapa ahli keluarga mangsa yang berada di dalam rumah tersebut turut melarikan diri.

"Kita sahkan kejadian berpunca daripada perebutan anak. Siasatan awal juga mendapati suspek mempunyai satu rekod lampau berkaitan dadah.

"Pihak polis kini menjalankan gerakan mengesan suspek yang berjaya melarikan diri dengan menaiki sebuah kereta jenis Perodua Kancil," katanya.

Beliau berkata mangsa yang cedera parah dibawa ke Hospital Melaka dan disahkan meninggal dunia manakala kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

- Bernama

Tiada ulasan: