"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Menteri ni dulu jadi model sekarang ni jadi penghantar makanan pula

MALAYSIA DATELINE

Tindakan Menteri Pembangunan Luar Bandar, Datuk Seri Rina Harun berlakun menjadi penghantar makanan, Food Panda tidak menyenangkan orang ramai.

Ini kerana, beliau bukan perlu berlakun tetapi membantu orang ramai yang sangat kesempitan akibat Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sekarang.

“Kesusahan rakyat ini real hingga sanggup ke jalan raya. Menteri jangan buat benda merapu,” komen seorang aktivis politik dalam kumpulan Whatsapp.

Beliau dipercayai merujuk kepada kejadian merusuh di persimpangan lampu isyarat di Parit Raja, Batu Pahat malam kelmarin.

Ia dikatakan unjuk rasa rakyat yang resah dengan arahan-arahan saat akhir bagi mengekang penyebaran Covid-19 kerana Parit Raja terkenal dengan tempat orang ramai mencari rezeki di bulan Ramadhan dan menjelang Syawal.


Rina berlakun sebagai penghantar makanan.

“Tak habis-habis jadi drama quenn,” kata seorang lagi rakan beliau merujuk kepada tindakan Rina yang sebelum ini memperagakan pakaian apabila beliau sudah kurus selepas menjalani rawatan kecantikan.

Dalam klip video itu, Rina berlakon sebagai penghantar makanan untuk sepasang orang tua yang rindukan anaknya.

Tiada ulasan: