"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lokman Adam ditangkap lagi di bawah Ordinan Darurat

Malaysiakini 

Bekas ahli Majlis Tertinggi Umno Lokman Noor Adam ditangkap buat kali kedua di bawah Ordinan Darurat.

Dalam catatan di Facebook, Lokman mengesahkan dia disiasat di bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

"Malam ni besar kemungkinan saya akan terus ditahan di sini (balai polis) dan esok akan dibaca untuk dapatkan penahanan reman di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi.

"Mohon sahabat handai dan teman seperjuangan mendoakan kesejahteraan saya, dan semoga saya dibebaskan segera untuk bersama keluarga dalam menyambut syawal ysng bakal tiba," katanya dalam catatan itu.

Sementara itu, harian Harian Metro memetik Ketua Polis Dang Wangi, Mohamad Zainal Abdullah sebagai mengesahkan penangkapan Lokman awal petang semalam.

Dia juga mengatakan siasatan akan dilakukan oleh Unit Siasatan Jenayah Terkelas Bukit Aman.

Sebab penangkapan terbaru Lokman setakat ini tidak jelas tetapi dia sebelum ini ditangkap di bawah Ordinan Darurat berhubung kenyataannya yang berkaitan dengan kematian pegawai polis Shariman Saidin pada 3 April.

Lokman telah menjadi pengkritik lantang terhadap pentadbiran Perikatan Nasional (PN), termasuk berhubung pendekatan kerajaan dalam menangani wabak Covid-19.

Tiada ulasan: