"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sudah 2 kali Exco Terengganu kantoi langgar SOP

MALAYSIA DATELINE

Di bulan puasa, dia menyertai majlis more di surau dan telah dikutuk oleh para netizen tetapi tidak ada sebarang tindakan dikenakan ke atas beliau walaupun jelas melanggar SOP Perintah Kawalan Pergerakan.

Semalam, di pagi hari raya, orang ramai berkunjung ke rumahnya, dia berkata, “Tak munasabah kita nak tutup pintu dan kunci kemas kemudian suruh rakyat balik kerana ziarah raya tak dibenarkan sedangkan hari hari lain dalam tempoh PKP selalu saja rakyat mari rumah.”

Itulah Exco Kerajaan Terengganu, Dr Azman Ibrahim yang menang dengan majoriti 55 undi mengalahkan calon Umno di Dewan Undangan Negeri Jabi dalam pilihan raya umum lalu.

Kerana dia Exco, tidak ada sebarang tindakan dikenakan ke atas beliau walaupun melanggar SOP yang ditetapkan dan diumumkan oleh perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin sendiri.

Dr Azman adalah Exco Pertanian, Industri Makanan, Perladangan, Komoditi dan Pembangunan Luar Bandar Terengganu yang sebelum ini mengumumkan kerajaan Terengganu membina serambi untuk Umno di negeri itu.

Sebelum Dr Azman, ahli parlimen Kuala Nerus, Datuk Dr Khairuddin Aman Razali menjadi lagenda kerana melanggar SOP sejak dari awal PKP dikenakan apabila datang ke Dewan Rakyat walaupun baru pulang dari Turki.

Nampaknya, pemimpin Pas semacam kebal dan tidak lut sebarang SOP atau peraturan yang ditetapkan kerajaan kerana mereka adalah alasan tersendiri.

Semalam bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memaklumkan, beliau memohon maaf dan sedia dikenakan kompaun kerana masuk ke sebuah surau Tsunam Batu Arang, Kuala Triang, Langkawi tanpa mengambil suhu badan.

Sebelum ini, bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak dikenakan kompaun RM3,000 kerana memasuki sebuah kedai makan nasi ayam tanpa mengambil suhu badan dan tidak mengambil suhu.

Tiada ulasan: