"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

SOP? Gambar majlis perpisahan di laman FB ‘Johor Southern Tigers’ dikritik warganet

FMT Reporters

Semakan FMT mendapati gambar-gambar itu dimuat naik di laman FB Johor Southern Tiger kelmarin, namun tidak dinyatakan bila majlis itu diadakan.

JOHOR BAHRU: Beberapa gambar di laman Facebook “Johor Southern Tigers”, dikatakan majlis perpisahan bagi kapten pasukan bola sepak JDT, Hariss Harun, dikritik warganet yang mempersoalkan pematuhan SOP oleh tetamu.

Semakan FMT mendapati gambar-gambar itu dimuat naik di laman FB Johor Southern Tiger kelmarin, namun tidak dinyatakan bila majlis itu diadakan. Dipercayai tangkap layar catatan itu ditularkan di media sosial.

Malaysia kini sekali lagi bawah Perintah Kawalan Pergerakan susulan peningkatan kes jangkitan Covid-19, dengan larangan ke atas aktiviti sosial bermula 10 Mei.

“…betul la cerita P Ramlee…” kata seorang pengguna FB, Ejai Jamil.

“Rakyat marhaen je beria nak pertahan SOP…” kata seorang lagi pengguna, Shafiq Mohd.

Malah, ada pengguna menyebut akaun Menteri Kanan (Keselamatan) Ismail Sabri Yaakob, polis, dan Kementerian Kesihatan pada catatan FB berkenaan, dan menggesa siasatan dibuat.

Setakat berita ini ditulis, belum ada kenyataan rasmi daripada pengendali laman Johor Southern Tigers atau pasukan JDT berhubung gambar berkenaan.

Dalam pada itu, Ketua Polis Johor Ayob Khan Mydin Pitchay pada sidang media pagi tadi tidak mengulas pertanyaan media berhubung gambar itu.

Tiada ulasan: