"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dulu Mak Nyah beragama Kristian, Kini Menjadi Pendakwah Islam

Allahu Akbar, Dulu Mak Nyh Krst1an, Kini Menjadi Pendakwah Islam

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Bagaimana dari seorang mak nyh beragama Kris tian & kemudian Islam membantunya berubah menjadi seorang pendakwah Islam. Perubahan yang berlaku di dalam hidupnya bukan sahaja mengejutkan ahli keluarga & rakan-rakannya tetapi dirinya sendiri. Allahuakbar.

Apabila sinar cahaya hidayah masuk ke dalam hati, maka gua yang gelap akan terang benderang. Sebagaimana tanah yang ger sang setelah dibasahi hujan pasti akan su bur kembali. Itulah harapan yang diberikan Islam kepada mereka yang sanggup dan mahu merendahkan diri & menyerahkan diri kepada Pencipta, Allah Subhana Wa Ta’ala.

InshaAllah kami akan bekerjasama bersama Ibrahim Pagdanjanan untuk menghasilkan buku berkaitan kisah suka dan du ka serta perjuangan beliau keluar dari kemak satan itu.

Sebahagian dari keuntungan akan digunakan untuk membantu beliau dan sahabat-sahabat untuk mengerakkan dakwah & kebajikan mereka di Filipina. InshaAllah. Doakan dapat diterbitkan secepat mungkin.

Sumber: Firdaus Wong Wai Hung

Tiada ulasan: