"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UBN Najib Altantuya: Keliru

Azizi Abdullah

Dunia sekarang banyak yang mengelirukan. Kita di Malaysia juga ada beberapa agensi yang membuat kita keliru. Di antaranya:

SPRM:
Datu
k Ahmad Said Hamdan, Ketua Pesuruhjaya SPRM Siasat yang kecik, yang besar tidak. Cari yang tak ada, yang ada tak peduli. Tangkap ikan bilis, jerung tak apa. Siasat kerani, boss pergi…pergi…pergi! Laporan polis sama banyak dengan pegawai polis.



PPSMI:
Kata nak hapus tapi tangguh
Kata 3 juta murid jadi mangsa, tapi siksa depa sampai 2017.
Berbahasalah dengan BM, bercakap pula BI.

PDRM:

Ketua Polis Negara


Kawal mengelak rusuhan tapi yang jadi merempuh.
Kawal perhimpunan aman, yang berlaku sembur water canon.
Sekat jalan, sesak semakin menjadi.

SPR:

Pengerusi SPR


Isu Adun Kota Seputih, SPR main dalih
SPR kata ‘ngak apa-apa’ walaupun ‘tuang’ 2 kali sidang.
SPR kata 2 kali berasingan.
‘Mengelirukan’ kata Tim. Speaker Dun Kelantan.

PAS:

Datuk Sri Azizan Razak, MB Kedah


Datuk Mahfuz Omar, kenyataannya semakin matang


Kata MB, kita tunggu keputusan SPR. Tapi bila dah buat keputusan…
“Umno dah kalah 8-0” kata Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz.
“Pas menolak keputusan SPR yang enggan menerima kekosongan Dun Kota Seputih,” kata Ketua Penerangan Ustaz Idris Ahmad.
“Jadi ertinya bila dah kosong, kena buatlah pilihanraya?”
Wauuu, ini kenyataan sudah balun MB.
Tenguk pula yang ini: MB beri jaminan tidak akan menggunakan Perkara 52 bagi menggantung Adun Kota Seputih
“Laaa…”
Menggunakan Perkara 52 bermakna mengundang lebih banyak kecelaruan
“Hiiissss….”
Berdasarkan pengalaman di Perak, hanya SPR yang boleh menentukan…
“Laaa, akur pula ‘Hijack politik Perak ’ kata Jelani, pemuda tukang pacak bendera pilihanraya 12 lalu.
Bagi saya, ada pun tak apa, tak ada pun tak apa.
Pulaaakkkk…



Komen:
Kita macam tak berkuasa.
Macam tak ada kuasa.
Macam tak ada taring.
Macam tak bertaring
Untung apa menyimpan mempelam tak berkualiti. Lama-lama busuk.

Tiada ulasan: