"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UBN Najib Altantuya: Laporan Polis terhadap Hishamuddin

Nazri Abdullah
SHAH ALAM, 3 Sept: Exco kerajaan negeri Selangor, Dr.Xavier Jayakumar hari ini akan membuat laporan polis terhadap Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berhubung isu bantahan pembinaan kuil di seksyen 23 Shah Alam.

Hishamuddin yang juga Naib Presiden Umno itu didakwa menyalahgunakan kuasanya sebagai menteri, kerana telah campurtangan siasatan polis apabila membuat pertemuan dengan kumpulan protes mengarak kepala lembu 28 Ogos lalu sedangkan lembu adalah dianggap suci di dalam agama Hindu.

Laporan itu akan dibuat di balai polis IPD Petaling Jaya (PJ New Town) jam 12.30 tengahari ini.

Semalam Xavier Jayakumar meminta supaya Datuk Seri Hishammuddin Hussein dipecat atau letak jawatan dari Kabinet selepas Menteri Dalam Negeri itu dilihat menyebelahi kumpulan yang terlibat dengan demontrasi kepala lembu minggu lalu.

Selain Xavier, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abd Samad turut mencabar Menteri Dalam Negeri itu bersemuka dengannya jika beliau benar-benar tidak memihak dalam menangani isu protes mengarak serta memijak-mijak kepala lembu di Shah Alam 28 Ogos lalu.

Khalid yang juga Yang Dipertua PAS Shah Alam melahirkan rasa kesalnya dengan tindakan Hishamuddin bersimpati dengan penunjuk perasaan mengheret, memijak dan meludah kepala lembu tempoh hari.

Beliau menyifatkan menteri itu seolah-olah mengiakan tindakan mencerca agama lain untuk tujuan politik.

Tiada ulasan: