"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lawak 1Malaysia: [Notis] Kesilapan teknikal dalam perhimpunan mempertahankan kalimah Allah..

Pria Malaya


Pemberitahuan:
Kesilapan tulisan ejaan kalimah Allah dalam tulisan jawi...Pihak kami memohon maaf kepada rakyat Malaysia khususnya umat Islam diatas kesilapan kami mencetak/menulis kalimah Allah pada kain rentang diatas..

Selepas diteliti gambar2 perhimpunan sebentar tadi, rupanya terdapat satu kain rentang berukuran sederhana kecil tertera kalimah Melayu di dalam tulisan jawi..

sepatutnya ia tertulis kalimah "Allah" bertepatan dengan matlamat dan tujuan perhimpunan ini diadakan, iaitu untuk menjulang dan mempertahankan kalimah Allah, bukan menjulang bangsa Melayu..

Sehubungan dengan itu, pihak kami meminta maaf diatas kesilapan yang berlaku..

Oleh: wakil penganjur perhimpunan selamatkan kalimah Allah...

p/s: ............sekadar gurauan semata2..:)

Apa pun jelas lah disini, kalimah "MELAYU" memang tidak boleh dipisahkan dengan identiti 'mereka'.....dimana ada perhimpunan/demontrasi (oleh kumpulan 'mereka'), disitulah ada kain rentang "melayu", banner "Melayu", poster yang berkaitan dengan "Melayu"....bahkan dalam perhimpunan untuk memperjuangkan kalimah Allah ini pun kalimah "Melayu" tidak boleh dilupakan..seolah-olah 'Melayu' adalah segalanya...

Mungkin pada mereka, kalimah Allah untuk orang Melayu, atau Melayu sangat cinta dan sayangkan kalimah Allah, atau memperjuangkan Melayu bermakna memperjuangkan kalimah Allah, atau mungkin ada maksud yang lain?..:fikirkan...

Sebelum berpisah, ada baiknya korang tengok video dibawah, ada persamaan dgn isu ini, ada perkaitan tentang Melayu dan jawi...bak kata P. Ramlee n the geng.."Alif Mim Nun Wau=Sarkis" :)


http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/

Tiada ulasan: