"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ramai bijak pandai Melayu akaui kristian juga agama benar

Abdullah Ngah
Ada ramai para intelektual Melayu yang mengaku masih Islam beranggapan agama kristian juga benar. Para pemimpin UMNO pernah berkata agama sama sahaja. Bermakna agama kristian juga agama yang benar. Salah seorang bekas perdana menteri Malaysia pernah berkata semua agama menuju ke syurga.

Tidak dinafikan agama itu berasal dari Agama Allah (Islam). Kita kena ingat ia sudah diselewengkan menjadi agama sesat lagi menyesatkan.Atas Sebab itu adalah tidak wajar mereka menggunakan nama Allah, kerana penggunaan nama Allah itu telah, sedang dan akan diselewengkan dengan sewenang wenangnya nanti.

Kristian selama lama nya telah melakukan penyelewengan untuk menyesatkan orang Islam diatas muka bumi Allah ini.

Kita sangat sedih apabila ada orang masih percaya bahawa kristian tidak akan menyelewengkan kalimah Allah apabila dibenarkan penggunaan nya nanti.

Apakah "Allah" itu Tuhan pada orang kristian.Kalau Allah tuhan mereka mengapa akidahnya tidak sama dengan akidah orang Islam.

Perkataan tuhan tuhan selain "Allah" bermakna agama kristian tidak mengaku "Allah" itu Tuhan mereka.

Malangnya masih ada orang islam yang percaya bahawa penggunaan nama Allah yang dibenarkan itu tidak akan diselewengkan.

Kalau Allah itu tuhan agama mereka mengapa dia pinda agama asal mereka kepada beberapa versi termasuk versi perjanjian lama dan perjanjian baru.

Ini menunjukkan mereka tidak mengaku "Allah" itu tuhan mereka.Kalau mereka mengaku sudah pasti mereka masuk Islam, kerana islam adalah satu satu agama benar dan diterima Allah, manakala lain lain agama yang ada hari ini sesat belaka.

Demikian juga dengan agama Yahudi dan lain lain agama selain islam. Agama symawi adalah agama islam yang diturunkan kepada nabi nabi dan rasul rasul.

Apabila sampai pada tangan manusia mereka pinda untuk disesuai dengan hawa nafsu mereka, malah ada yang bunuh para nabi, kerana marah nabi bermakna marahkan Allah.

Apabila nabi menyeru sembahlah kepada Allah mereka marah dengan begitu amarah sekali.

Bagaimana boleh kita sebut kristian tuhannya Allah, sedangkan kristian mengguna pakai "triniti". "God" itu bukan "Allah" miskipun ada orang tafsir ia Allah. Ia adalah tuhan selain Allah.

God itu tuhan "anak" dan tuhan "bapa" dan "roh suci" yang dimanupulasikan oleh padri padri serta diakui sudah menyeleweng jauh dari akidah yang sebenar.

Kalimah "Allah" adalah suatu perkataan yang telah membuat Melayu di Indonesia berduyung duyung masuk kristian, kerana agama itu dianggap betul dan diterima oleh Allah.

Jika kalimah Allah diguna pakai di Malaysia sudah barang tentu memudahkan lagi kristian, mengkristiankan orang Melayu yang sudah ramai jadi kristian sekarang.

lebih lebih lagi orang Melayu kini sudah mulai tinggal agama Islam, walaupun mereja mengaku masih beragama Islam.Bagaimana mengaku masih anut agama islam sedang mereka tidak solat lima waktu sehari semalam tidak puasa dan tidak mengeluarkan zakat.

Agama islam payah bagi mereka. nak ninum arak tak boleh,nak judi tak boleh, nak berzina tak boleh, nak makan riba tak boleh, nak makan rasuah tak boleh.pendek semua itu menjadi penghalang gaya hidup mereka.

Oleh itu jalan mudah bagi mereka kristianlah pilihan mereka sepertimana yang berlaku di Indonesia, sebuah rumah kritian ada Budda ada Islam pun ada.

Duduk dalam agama islam kena solat, kena puasa, kena keluar zakat.Semuanya jadi payah dan menyusahkan.

Inilah yang banyak menghalang mereka, oleh itu agama kritian adalah agama yang mudah tak kegereja pun tak apa.

Apabila masuk kritian dapat wang, dapat isteri cantik dapat kereta. Ini sesuai dengan citarasa generasi zaman moden ini kerana segalanya tercapai, malah hari ini mereka akan dapat habuan yang tidak terhingga jika berjaya mengkristian orang Melayu.

fikir fikirlah.

Tiada ulasan: