"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Khalid Terima Teguran, Mahu Yang Terbaik Untuk Selangor

Kerajaan Selangor, sebuah kerajaan negeri yang diterajui Parti Keadilan Rakyat akan melantik Exco baru bagi meningkatkan tahap penerangan dan komunikasi ke peringkat akar umbi di negeri.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim turut membuat pengumuman untuk membatal program Dewan Undangan Negeri angkat dan diganti dengan seorang pegawai pembangunan DUN dari kalangan pemimpin muda

Kerajaan Selangor menjadi tumpuan hampir semua perwakilan yang menyentuh soal pentadbiran negeri paling maju ini dengan melontar pelbagai kritikan membina dan cadangan bagi memantapkan lagi pentadbiran.

Selain perwakilan, Angkatan Muda Keadilan turut menuntut lebih ramai pemimpin muda diserap dalam pentadbiran berikutan sisa-sisa pentadbiran menjejaskan system penyampaian kepada rakyat.

"Saya sangat terharu tentang kenyataan Angkatan Muda sebab saya percaya...rakan-rakan..kita mesti sediakan tapak untuk angkatan muda ambil alih dari kita sebab mahu PKR ini mempunyai tapak kukuh..tarus dapat kembangkan kepimpinan kerana perlu untuk negara Malaysia," kata Khalid.

Prihatin atas perbahasan perwakilan dan tuntutan AMK, Tan Sri Khalid membuat pengumuman demikian pada sesi penggulungan di kongres PKR ke 6 di Kota Bahru Kelantan.

"Seorang ahli exco ditugas untuk jaga penerangan..setuju..berbincang tentang ahli exco tersebut..untuk PR ikut tatatertib..saya nak cadangkan dari Parti Keadilan Itu sahaja," kata Khalid.

Sekalipun dikritik, Tan Sri Khalid tidak melatah sebaliknya tenang memberi pertimbangan atas setiap pandangan dan teguran.

Bagi beliau, tiada pemimpin yang sempurna di dunia ini.

"Saidina Abu Bakar As-Siddiq, ketika dia telah dipilih dia mengingat 'aku bukan orang terbaik antara kamu..marilah kita sama-sama..tegurlah aku jika aku menyeleweng..sama-samalah membimbing aku'" pesan Khalid.
-tvselangor-

Tiada ulasan: