"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Aduan Saksi Selcat Perlu Upah Peguam

Selepas Manikavasagam Selcat mendengar pula aduan dua pembeli pasir daripada kumpulan Semesta.

Mereka mengadu tidak menerima penyata akaun dan harga tidak menepati perjanjian.
Keterangan mereka di baca oleh Setiaausaha Dewan:

“Walaubagaimanapun dalam keadaan demikian, pada permulaannya KSSB tidak pernah langsung menghantar penyata akaun setiap tiga bulan, setiap bulanan dalam keadaan demikian saya tidak tahu jumlah pendahaluan yang sudah dibayar oleh syarikat saya kepada KSS.”

Seorang lagi saksi, Cheong Hoong Wooi pula mendakwa beliau tidak berpuas hati dengan Pegawai Eksekutif KSSB, Wong Swee Leong apabila terpaksa membayar 14 ringgit untuk setan pasir berbanding dengan 12 ringgit 50 sen yang dipsersetujui sebelumnya.

Teng berkata aduan itu seharusnya tidak dibuat kepada Selcat tetapi dua peniaga berkenaan harus mengupah peguam dan bertindak ke atas Semesta atas dakwaan itu.

“Untuk ini kalau awak tidak berpuas hati, awak perlu cari peguam saman sebab apa yang diminta itu lain,” kata Teng.

Di luar dewan Teng berkata dakwaan kedua-dua peniaga itu tidak boleh disamakan dengan tuduhan rasuah tetapi lebih merupakan masalah pengurusan.

“Itu masalah pengurusan, dia pengurusan tidak baik, itu kita akan ambil perhatian dan minta dia patut perbetulkan, sepatutnya dia beri penyata deposit itu, lepas habis baru jualkan, sepatutnya begitukan?

"Jadi saya akan minta dia perbetulkan dan ini kelemahan dia. Itu saya ucapkan terima kasih dan bawa perkara ini ke KSSB dan saya rasa peniaga ini baik tetapi kalau dia tidak mahu betul-betul, dia yang rugikan,” kata Teng.

Tiada ulasan: