"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mahfuz Pertikai Penstrukturan Polis Belum Tercapai

Ahli Parlimen Pokok Sena, Mahfuz Omar menyelar kenyataan Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan yang menyatakan pelan penstrukturan pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) hanya mencapai 48 peratus sedangkan sebelum ini kerajaan memberitahu sebanyak 80 peratus sudah tercapai.

Beliau berkata, kenyataan bercanggah ini menunjukkan PDRM masih lemah lagi lemah dari sudut penstrukturan dalaman mereka.

Musa berharap agar penggantinya, Tan Sri Ismail Omar dapat meneruskan pelan strategik lima tahun PDRM dalam meningkatkan mutu perkhidmatan kepada masyarakat dan anggota mereka sendiri.

"Saya hairan kenapa Musa berkata penstrukturan semula berada dalam lingkungan 45 peratus, sedangkan sebelum itu mengatakan bahawa 80 peratus," ujar Mahfuz.

Beliau turut menambah, kelemahan ini menampakkan bahawa pasukan PDRM yang diterajui Musa meninggalkan pelbagai masalah.

"Saya fikir ada yang tidak kena ditambah Musa berkata berlaku campur tangan luar dalam PDRM," kata Musa.

Tiada ulasan: