"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Azmin Dah Lama Jadi Presiden Jika Dia Mahu

Ahmad Zawawi
Ahli-Ahli  Parti  Keadilan  Rakyat  jangan  lupa  apa  yang  telah  berlaku  pada  Kongres  Pemilihan  sebelum  PRU  ke  12   yang  berlangsung  diSeremban.   Abdul  Rahman  (Bekas  Timbalan  parti)  mencabar  Wan  Azizah  dan  ada  satu  kumpulan  mendesak  Anwar  supaya  bertanding. 
Tujuan  kumpulan  tersebut  sebenarnya  nak  melingkupkan  parti  kerana  semua  orang  tahu   tempoh  sekatan  terhadap  Anwar   untuk   memegang   jawatan  dalam  pertubuhan masih  belum  tamat.Dalam  apa  keadaanpun  diketika  itu  Sdra  Azmin  sahaja  yang  layak  menggantikan  Wan  Azizah  jika  parti  sudah  bersedia  kearah  itu.

Saya  katakan  hanya  Azmin  yang  layak  kerana  kerja  kerasnya  didalam  partilah  yang  telah  memungkinkan  parti  PKR  menang  besar  diPRU  ke  12  dan  dihormati  oleh  rakan-rakan  dalam  Pakatan  Rakyat.    SISMEP  yang  beliau  perkenalkan  benar-benar  telah  membantu  parti  mengenal   jenis-jenis pengundi.   Dia  juga  merupakan  Pengarah  Pilihanraya  Pusat. 

 Kebetulan  pada  PRU  ke 11  nama  saya  naik  untuk  dicalunkan  diParlimen  Padang  Rengas  tetapi  ada  pihak  yang  lebih  cekap  senyap-senyap  pergi  berjumpa  Azmin  dan  akhirnya  mereka  berjaya.  Saya   sebutkan  perkara  ini  hendak  menerangkan  yang  Azmin    ini  mudah  didekati.

Kini  setelah  sekian  lama  menghambakan  diri  dalam  parti  Sdra  Azmin  menawarkan  diri  untuk  mengisi  kekosongan  yang  ditinggalkan  oleh  Y.B. Senator  Syed  Husin.  Sebilangan  besar  ahli  merestui  hasrat  beliau  itu  dan  menjangkakan  yang  beliau  tidak  akan  ditentang.   Cukup  jelas  tidak  ada  siapa  yang  dapat  menidakkan  populariti  Sdra  Azmin  ini.    Saya  sangat  yakin  Sdra  Azmin  akan  mencapai  kemenangan  besar  pada  pemilihan  itu  nanti.

Senario  yang  dapat  saya  lihat  kini   hanyalah  peranan  tukang-tukang  ramal  yang  bersungguh-sunguh  memberi  keyakinan  kepada  tokoh-tokoh  tertentu  yang   mengatakan  Sdra  Azmin  boleh  dikalahkan.  Keyakinan  tersebut  sudah  tentulah  datang  dengan  harganya. Tahniahlah  kepada  mereka  yang  terlalu  taksub  kepada  Penyokong  Membawa  Rebah tersebut.

Jika  adalah   tokoh  yang  datang  berjumpa  saya  bertanyakan   peluang   untuk  menang,  percayalah  saya  mampu  memberikan  buah  fikiran  yang  jauh  lebih  hebat  daripada  tukang-tukang  ramal  tersebut.  Saya  akan  nasihatkan  supaya  kita  sama-sama  membantu  Azmin  memperkuatkan  parti  supaya  cita-cita  anak  cucu  kita  yang  mengharapkan  perubahan  akan  terlaksana.  Dan  khidmat  nasihat  ini   TIDAK  akan  saya  kenakan  sebarang  bayaran pun.   Akhir  sekali    kepada   ahli-ahli  PKR   (yang  tidak  berapa  lama  lagi  akan  mengundi)  hayatilah  kata-kata  berikut:    Kalau  ta`  ada  apa-apa  ta`  kan  tempua  bersarang  rendah.

Tiada ulasan: