"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Baja silikon Risda ganjaran bikin video seks?


KUALA LUMPUR: Ketua Cabang KEADILAN Rembau, Badrul Hisham Shahrin mempersoal sama ada pembekalan baja Selatan Thai ke Risda sebagai punca yang membawa kepada penayangan video seks yang memfitnah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Bercakap pada sidang media, beliau berkata, ia berikutan carian internet mendapati gambar dua daripada tiga individu yang terlibat dikesan dalam sebuah majalah pertanian di Thailand.
Selain mereka, beliau berkata, Datuk Yusof Noor dan Datuk Aliasak juga dilapor melawat kilang baja silikon yang dikatakan membawa keuntungan besar.
“Najib selaku Presiden Umno harus tampil memberi penjelasan kerana jelas, ia permainan politik kotor ke arah menyelamatkan Umno menjelang pilihan raya,” katanya.
Datuk T terdiri daripada Pengerusi Risda, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik; ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Agung Perkasa Datuk Shuib Lazim.
Rahim Tamby Chik ialah antara individu yang didakwa terlibat menerbitkan ‘Buku 50 Dalil’ yang membawa kepada penyingkiran Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada kerajaan pada 1998.
Eskay ialah bekas Konsul Thailand berasal dari Kedah yang dikatakan penyokong kuat Tun Dr Mahathir Mohamad – mentor politik kepada Najib.
Yusoff Noor yang tidak tergolong sebagai kumpulan Datuk T adalah bekas Pengerusi Felda yang juga orang kuat Najib yang sebelum ini dilantik sebagai Penasihat kepada Menteri yang bertanggungjawab ke atas Felda – agensi yang kerap mendapat perhatian Najib.
Untuk paparan kenyataan media Chegubard: klik sini.

Tiada ulasan: