"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Terkini : Pegawai kastam yang mati : Bukan kaki rasuah.


Aku dengar citer dia nak pergi haji tahun neh? Betul ke? Masih ingat kes arwah aminulrahsid yang di lemparkan dengan pelbagai tuduhan negatif di media sedangkan dia bukanlah penjenayah dan sebagainya? 

Kat bawah neh ialah komen yang aku petik dari sini ;
Anonymous said...
Salam wbth.. Bro aku taktau nak mula dari mane..just nak info mintak ko siasat. kematian pegawai kastam Port Klang. Kwn aku ramai keje forwarding bagitau tadi kat wisma kastam kecoh,mcm kastam mogok pasal kematian ni.kaunter semua tutup.polis takeover wisma xbagi org masuk.tak kuar TV kot.. point aku adalah: Arwah si mati ni dorg ckp bila solat kat wisma dia selalu jadi imam..so mane logik org yg beriman nak bunuh diri..tu satu hal,dlm byk2 pegawai dia ni paling susah nak amek rasuah atau duit kopi.Isu dia di tahan pun (melalui sumber lisan org kastam)SPRM kantoi voucher RM30 jer dari sykt forwarding bagi dia.tapi bukti xsahih ade atau tak. kedua : ini adalah konspirasi Pengarah Kastam Negeri Sgor sengaja nak kenekan dia,( ko siasat lar,aku ni bagi ko sumber lisan jer )sebagai kambing itam.dan semua kastam tau pengarah dorg giler pangkat & kuasa. ketiga : geng2 forwarding ni ckp yg ske lari cukai,byr cukai tipu ni semua sykt2 tempatan yg dimiliki VVIP.Kalau company international semua byr proper. Aku juz nak inform kat ko supaya dgn skil yg ko ade ko bleh mintak rakan2 blogger lain siasat dgn lebih detail,tgk keperibadian si mati ni.majoriti geng fwrding kat port klang percaya dia clean,alim dan baik sahsiah nyer..lagipun dia dah pencen tapi sambung khidmat jer. ok gang,arios.
Aku dengar citer dia nak pergi haji tahun neh? Betul ke? Masih ingat kes arwah aminulrahsid yang di lemparkan dengan pelbagai tuduhan negatif di media sedangkan dia bukanlah penjenayah dan sebagainya?

Isu Pegawai kastam neh pun lebih kurang sama gak. Pegawai neh dituduh rasuah dan dituduh bunuh diri atas sebab rasa bersalah. Entah betul entah tidak. Agak2lah nak bela kerajaan pun takpayahlah buat citer. Tapi kes neh aku rasa tak boleh bawa pergi sebab kali neh melibatkan nyawa kakitangan kerajaan yang hilang nyawa di jabatan kerajaan. Kerajaan sudah tentu akan cuba sedaya tutup mulut orang awam. Tak silap aku pengarah kastam di tv3 tadi telah memberikan kata2 begini ;

"kepada kakitangan kastam yang terlibat dalam siasatan rasuah sila jangan buat tindakan melulu dan terburu-buru, kalau ada masalah boleh berbincang dan rujuk kita"

Aik? Kenapa dia cakap macam tue? Mudah. Dia nak timbulkan persepsi bahawa pegawai tersebut bunuh diri. Ahli keluarga mangsa juga dilarang berjumpa media. Kenapa? Korang baca sini kata-kata kawan arwah yang mengenali arwah.

Bagi mematikan semua spekulasi negatif terhadap arwah siasatan terperinci mesti dilakukan. Tapi nak suruh siapa siasat kalau dah pdrm pun bawah kerajaan? Lue fikirlah sendiri.

Tiada ulasan: