"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Eksekutif pemasaran terselamat jadi mangsa asid

Tindakan seorang eksekutif pemasaran wanita yang enggan membuka tingkap keretanya apabila diketuk seorang lelaki bermotosikal di sebuah lampu isyarat di Pasar Seni di ibunegara pagi ini, menyelamatkannya daripada menjadi mangsa terbaru simbahan asid.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah berkata ketika kejadian pukul 7 pagi itu, wanita berumur 26 tahun tersebut dalam perjalanan ke pejabatnya, sebelum tingkap keretanya diketuk seorang lelaki bermotosikal di sebuah lampu isyarat.

"Wanita itu tidak mengendahkan tindakan lelaki itu. Mungkin berang dengan wanita berkenaan, lelaki itu terus menyimbah cecair bewarna merah jambu ke atas keretanya sebelum melarikan diri," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Ku berkata selepas kejadian itu, wanita berkenaan terus ke stesen minyak berdekatan untuk membasuh keretanya, namun mendapati tiada sebarang kerosakan yang boleh menjejaskan warna kereta itu.

"Dia (wanita) itu kemudiannya didatangi seorang lelaki yang berada di belakang kereta wanita itu semasa kejadian berlaku...Dia (lelaki) itu mendakwa sempat mengambil gambar suspek yang menyimbah cecair ke keretanya.

"Lelaki itu berjanji akan menghantar gambar suspek itu melalui e-mel...namun sehingga ini wanita tersebut masih belum menerimanya," katanya.

Sementara itu mengenai dakwaan sesetengah pihak yang mendakwa masih terdapat kes simbah asid terbaru di kawasan Selangor, Ketua Polis Selangor Tun Hisan Tun Hamzah berkata ia adalah tidak benar.

"Saya juga terima lagi laporan kata ada kes simbah asid di One Utama dan Kota Damansara hari ini, tapi ingin saya jelaskan, semuanya tidak betul.

"Dalam Selangor kita ada satu kes sahaja, tapi bukan asid, ia hanya 'detergent' yang berlaku di Ampang in March. That's all, tiada lagi kes terbaru," katanya selepas majlis makan tengahari bersama ketua-ketua komuniti masyarakat di Bandar Puteri Puchong hari ini.
-Bernama-

Tiada ulasan: