"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sharizat Jalil. Menteri yang tidak cerdik dan gagal

mohdnoorawang
Menteri Wanita, Keluarga dan Masyarakat Malaysia yang diketuai oleh Senator Datuk Seri Sharizat Jalil satu menteri bodoh atau kurang cerdik dalam saf kepimpinan UMNO atau umnoapco.

Lanjutan runtuhan yang menimpa rumah rumah anak yatim dan rumah anak anak hidayah al-taqwa kampung Gahal, Hulu Selangor, yang mengorbankan 16 nyawa. Sharizat dengan spontan menjawap kepada pemberita dilokasi rumah anak yatim yang terlibat tidak berdaftar dengan kementeriannya dan kita akan siasat.

Jelas KPI Kementriannya tidak cekap. Tidak ada pemantuan yang padu kewujudan rumah anak yatim. Kementerian dan Jabatan Masyarakat gagal dan tidak berfungsi dengan cekap. Hanya menterinya selalu berdandam rambut ala minah rongeng dan bergincu tebal merah macam biji saga.

Apa  baru nak siasat rumah tersebut ada daftar dengan kementriannya?. Wahai Sharizat tidak perlu siasat, benda dan runtuh dan dah terkorban nyawa. Hulurkan bantuan.

Dan menteri dan perdana menteri dan timbalan menteri sibuk buat kenyataan itu dan ini. TPM Muhyiddin Yassin dengan segera meluluskan bantuan RM10,000 kepada maangsa terajidi tersebut. 

Dan perdana menteri Najib Razak dikhabrakan memendekkan lawatanya untuk hadir  ketapak terajidi tersebut. Hanya ada kepentingan politik meriam buluh. 

Selama ini rumah anak yatim tersebut bergerak dan berfungsi dariapda ehsan orang ramai dan badan koporat yang tertentu. Bagi kerajaaan Selangor syabas diucapkan kerana menyalurrkan bantuan RM1000 serang kepada mangsa tersebut dan kemudahan yang lain yang bakal ditentukan oleh menteri besarnya Tan Sri Khalid.

Kementerian wanita,keluarga dan masyarakat hanya menteri atau kementerian jelas tidak cekap dalam kemelut rumah rumah anak yatim di Malaysia.

Puluhan ribu ringgit dibelanjakan kepada program yang tidak memberi manfaat kepada rakyat.

Runtuhan rumah anak yatim tersebut akan dijadikan modal politik dan serangan kepada kerajaan negeri Selangor. Kita akan lihat dan sedang lihat gelagat pemimpin UMNO termasuk Najib Razak dan Noh Omar dalam isu rumah anak yantim runtuh ditelan bumi.

Kita akan dengar puluhqn ribu ringgit akan disalurkam kepada rumah anak yatim tersebut dan rumah anak yatim yang lain diseluruh Selangor. Tugas Sharizat pula membuat  pendaftaran dan bancian semuala agar ruamah ank yatim yang seaktu dengannya harus berdaftar dengan kementeriannya.

Betulah kata budakbudak nakal "UMNO DAN PEMIMPIN UMNO MATI BARU DAPAT  WANG DAN BANTUAN. TAK KORANG MATI TERTIMBUS ATAU MATI TERGANTUNG, JADI NAK DAPAT PERHATIAN UMNO DAN NAJIB KENA RUNTUH DAN MATI. 

MEMANG PEMIMPIN UMNO/BN MERAPU DAN SUKA IDEA BODOH DAN BAUAT BODOH ATAU MEMANG BODOH, HANYA RAKYAT YANG CERDIK BOLEH BEZA MENTERI YANG MANA BODOH DAN TERBODOH.

Tiada ulasan: