"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

200 pelajar lelaki dan perempuan ‘bertempur’ menyebabkan 10 cedera

SEREMBAN: Hanya kerana terpijak kaki, kira-kira 200 pelajar lelaki dan perempuan sebuah sekolah menengah di Labu, di sini, ‘bertempur’ menyebabkan 10 daripada mereka cedera termasuk seorang parah, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah hari itu, kira-kira 200 pelajar bergaduh dipercayai berpunca daripada salah seorang daripada pelajar tingkatan satu terpijak kaki pelajar tingkatan lima.

Harian Metro difahamkan, kumpulan pelajar itu dipercayai turut menggunakan kerusi dan pasu bunga dalam pergaduhan itu menyebabkan beberapa orang antara mereka cedera.

Timbalan Ketua Polis Daerah Seremban, Superintendan Mohd Yusoff Awang berkata, ketika kejadian semua pelajar berkumpul di dewan sekolah untuk menyaksikan persembahan pelajar sempena Hari Guru.

“Namun, seorang daripada pelajar junior secara tidak sengaja terpijak kaki senior menyebabkan dua kumpulan berkenaan bergaduh besar,” katanya di sini, semalam.
-hmetro-

Tiada ulasan: