"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pelatih PLKN lahir bayi ditahan


PASIR MAS: Seorang pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) Kem Cancun Park dekat sini ditahan kerana menyembunyikan kelahiran sehingga menyebabkan kematian bayinya yang baru dilahirkan di belakang sebuah asrama kem latihan itu semalam.
Remaja berusia 18 tahun itu difahamkan mendaftar untuk menyertai program latihan tersebut pada 15 Mei lalu bagi menjalani latihan siri kedua.
Dia ditahan sepasukan anggota polis sebaik mayat bayi perempuan seberat 2.6 kilogram dan masih bertali pusat itu ditemui terbiar di belakang sebuah asrama di kem latihan itu pukul 4 petang.
Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Haliluddin Rahim berkata, pelatih PLKN itu kemudiannya dihantar menerima rawatan di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) dan keadaannya dilaporkan stabil.
-kosmo-

Tiada ulasan: